• Wersja kontrastowa ALT + 4
  • język migowy
BIP
Grafika BIP
Strona główna/Jak załatwić sprawę/Urząd Stanu Cywilnego - Karty informacyjne/USC.K18 - wydawanie zaświadczeń z rejestru stanu cywilnego

USC.K18 - wydawanie zaświadczeń z rejestru stanu cywilnego

Urząd Miasta Ciechanów KARTA INFORMACYJNA

USC.K18

Numer

Wydawanie zaświadczeń z rejestru stanu cywilnego

 

3

Edycja

2021-02-09

Data edycji

I. Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 28 listopada 2014r. Prawo o aktach stanu cywilnego (tekst jednolity Dz. U. z 2020r. poz. 463 z późniejszymi zmianami).
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity: Dz.U. z 2020r. poz.256 z późniejszymi zmianami).
  • Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 18 kwietnia 2020 roku w sprawie wzorów dokumentów wydawanych z zakresu rejestracji stanu cywilnego (Dz. U. z 2020 r., poz. 698).
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006r.o opłacie skarbowej (tekst jednolity: Dz.U. z 2020r. poz.1546 z późniejszymi zmianami).

II. Gdzie mogę załatwić sprawę, kiedy i kto mi w tym pomoże?

Urząd Stanu Cywilnego, Plac Jana Pawła II 6, pokój 7, 8
Czynne od poniedziałku do piątku w godz. 8.00 do 16.00
tel. (23) 674 92 10, 674 92 34, 674 92 46

III. Jakie informacje i dokumenty muszę dostarczyć?

„Wniosek o wydanie zaświadczenia z rejestru stanu cywilnego”  – USC.K18-F1

Do wglądu:

  • dokument stwierdzający tożsamość
  • prawomocne postanowienie sądu o ustanowieniu opieki prawnej, w przypadku gdy z wnioskiem występuje opiekun prawny.

IV. Ile muszę za to zapłacić?

Opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia z rejestru stanu cywilnego  24 zł.

V. Ile potrwa załatwienie mojej sprawy?

  1. Jeżeli wniosek o wydanie zaświadczenia z rejestru stanu cywilnego złożony został do kierownika USC, który przechowuje księgę stanu cywilnego (USC w Ciechanowie) wydanie zaświadczenia następuje do 7 dni roboczych od dnia złożenia wniosku.
  2. Jeżeli wniosek o wydanie zaświadczenia z rejestru stanu cywilnego złożony został do kierownika USC, który nie przechowuje księgi stanu cywilnego, wydanie zaświadczenia następuje do 10 dni roboczych od dnia złożenia wniosku.

VI. Co jeszcze muszę wiedzieć?

1. Wnioski w sprawie wydania zaświadczenia z rejestru stanu cywilnego składane są do wybranego kierownika urzędu stanu cywilnego:

  • w siedzibie USC,
  • za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej na platformie ePUAP

2. Zaświadczenie z rejestru stanu cywilnego może zostać wydane, na wniosek, w formie dokumentu elektronicznego opatrzonego bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu.
(UWAGA! Posiadanie jedynie profilu zaufanego na platformie ePUAP nie jest wystarczające do otwarcia przesłanego dokumentu).
Żądane zaświadczenie może zostać przesłane elektronicznie za pomocą platformy ePUAP, jednak warunkiem odbioru takiego dokumentu jest posiadanie oprogramowania odczytującego dokumenty opatrzone bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu.
3. Zaświadczenie jest ważne przez 6 miesięcy od daty jego sporządzenia.

VII. Co muszę zrobić, aby załatwić sprawę?

Złożyć wniosek.

Kategoria: Powiązane pliki [1]
Format Data publikacji / aktualizacji Nazwa pliku (kliknij aby pobrać) Pobierz Zobacz
Kategoria: Pliki
pdf 2016-08-17 Wniosek o wydanie zaświadczenia z rejestru stanu cywilnego
Zobacz: rejestr zmian pliku, ilość pobrań: 743
Wniosek o wydanie zaświadczenia z rejestru stanu cywilnego 411,43KB zobacz

Redakcja podstrony

Podmiot udostępniający informację
Urząd Miasta Ciechanów
Pierwsza publikacja
Paweł Żochowski 2016-02-22 11:48
Aktualizacja publikacji
Agnieszka Leśnik 2021-03-19 16:06
Wytworzenie publikacji
Anna Goszczyńska  
Zatwierdzenie
Leśnik Agnieszka 2021-03-19 16:06
Rejestr zmian podstrony
Drukuj
Liczba odwiedzin
wczytuję
do góry