Referat Mieszkaniowy - Karty informacyjne
Karty informacyjne znajdują się w panelu po lewej i na końcu strony
Zakres działania
Realizacja zadań w zakresie gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy, a w szczególności prowadzenie spraw dotyczących:
- zawierania i rozwiązywania umów najmu lokali mieszkalnych,
- zamiany mieszkań lub podnajmu,
- samowolnego zajęcia lokali mieszkalnych,
- wykwaterowań i przekwaterowań z budynków przeznaczonych do rozbiórki i lokali niemieszkalnych,
- realizacji sądowych wyroków eksmisyjnych,
- przejmowania zakładowych budynków mieszkalnych i innych, które wejdą do zasobów mieszkaniowych gminy,
- usamodzielnienia lokali mieszkalnych oraz adaptacji na cele mieszkalne innych pomieszczeń, np. strychowych, we współpracy i uzgodnieniu z merytorycznymi wydziałami Urzędu Miasta,
- czynności przekraczających zakres zwykłego zarządu, podejmowanych przez współwłaściciela, na majątku nieruchomości wspólnot mieszkaniowych, stanowiących współwłasność gminy,
- wymiaru czynszu oraz kaucji mieszkaniowych,
- umarzania odsetek od spłaconych zaległych podstawowych należności, z tytułu opłat czynszowych i opłat za świadczenia związane z eksploatacją zajmowanych lokali mieszkalnych,
- skarg i wniosków mieszkańców na czynności zarządcy zasobów, w zakresie eksploatacji i utrzymania stanu technicznego budynków mieszkalnych, wynikające z wykonywania zawartej umowy o administrowanie i zarządzanie komunalnymi zasobami mieszkaniowymi,
- formułowania wniosków w sprawach spornych, związanych z lokalami zasiedlonymi na podstawie decyzji administracyjnych lub nakazu.
Współpraca z zarządcą mienia komunalnego w zakresie:
- eksploatacji i utrzymania stanu technicznego budynków mieszkalnych,
- wymiaru czynszu wraz z analizą kosztów,
- prowadzenia spraw wspólnot mieszkaniowych na nieruchomościach, w których Gmina jest współwłaścicielem,
- merytorycznego kwalifikowania kosztów zarządzania i administrowania zasobami mieszkaniowymi, komunalnymi i zleconymi do zarządzania na podstawie decyzji oraz postanowień organów i urzędów,
- współudział przy podejmowaniu prac inwestycyjnych związanych z komunalnym budownictwem mieszkaniowym.
- Inicjowanie zadań z zakresu remontów i inwestycji mieszkaniowych,
- współpraca ze Społeczną Komisją Mieszkaniową w zakresie oceny warunków mieszkaniowych osób ubiegających się o mieszkania komunalne oraz obsługa techniczna Komisji,
- podejmowanie działań celem zabezpieczenia kwater dla ludności poszkodowanej w przypadku zdarzeń losowych, sytuacji kryzysowych i ewakuacji doraźnej.
- Prowadzenie rejestrów:
- wniosków o wynajem lokali mieszkalnych i socjalnych,
- wniosków o zamianę lokalu,
- wydanych pełnomocnictw, upoważniających TBS Sp. z o. o. w Ciechanowie do zawarcia umów najmu komunalnych lokali mieszkalnych i socjalnych,
- wyroków sądowych o eksmisjach,
- prowadzenie ewidencji majątku trwałego Gminy Miejskiej (zasobów mieszkaniowych komunalnych i socjalnych) w ujęciu ilościowym.
- M.K2 - wydanie zgody na adaptację pomieszczenia w budynku stanowiacym własność lub współwłasność Gminy Miejskiej Ciechanów
- M.K3 - potwierdzenie wstąpienia w najem lokalu po śmierci najemcy lub po zrzeczeniu się prawa najmu
- M.K4 - najem lokalu mieszkalnego w ramach tzw. "rozgęszczenia"
- M.K5 - wskazanie lokalu dla osoby szczególnie potrzebnej dla miasta
- M.K6 - wskazanie lokalu zamiennego
- M.K7 - najem lokalu mieszkalnego
- M.K8 - najem socjalny lokalu
- M.K9 - wyrażenie zgody na podnajem lokalu komunalnego
- M.K10 - wzajemna zamiana lokali
- M.K11 - zamiana z urzędu
Redakcja podstrony
- Podmiot udostępniający informację
- Urząd Miasta Ciechanów
- Pierwsza publikacja
- Paweł Żochowski 2011-11-02 11:51
- Aktualizacja publikacji
- Katarzyna Dąbrowska 2022-01-03 15:13
- Wytworzenie publikacji
- Małgorzta Szlaska 2022-01-03 15:12
- Zatwierdzenie
- Katarzyna Dąbrowska 2022-01-03 15:12