• Wersja kontrastowa ALT + 4
  • język migowy
BIP
Grafika BIP
Strona główna/Jak załatwić sprawę/Referat Mieszkaniowy - Karty informacyjne

Referat Mieszkaniowy - Karty informacyjne

 Karty informacyjne znajdują się w panelu po lewej i na końcu strony

Zakres działania

Realizacja zadań w zakresie gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy, a w szczególności prowadzenie spraw dotyczących:

  • zawierania i rozwiązywania umów najmu lokali mieszkalnych,
  • zamiany mieszkań lub podnajmu,
  • samowolnego zajęcia lokali mieszkalnych,
  • wykwaterowań i przekwaterowań z budynków przeznaczonych do rozbiórki i lokali niemieszkalnych,
  • realizacji sądowych wyroków eksmisyjnych,
  • przejmowania zakładowych budynków mieszkalnych i innych, które wejdą do zasobów mieszkaniowych gminy,
  • usamodzielnienia lokali mieszkalnych oraz adaptacji na cele mieszkalne innych pomieszczeń, np. strychowych, we współpracy i uzgodnieniu z merytorycznymi wydziałami Urzędu Miasta,
  • czynności przekraczających zakres zwykłego zarządu, podejmowanych przez współwłaściciela, na majątku nieruchomości wspólnot mieszkaniowych, stanowiących współwłasność gminy,
  • wymiaru czynszu oraz kaucji mieszkaniowych,
  • umarzania odsetek od spłaconych zaległych podstawowych należności, z tytułu opłat czynszowych i opłat za świadczenia związane z eksploatacją zajmowanych lokali mieszkalnych,
  • skarg i wniosków mieszkańców na czynności zarządcy zasobów, w zakresie eksploatacji i utrzymania stanu technicznego budynków mieszkalnych, wynikające z wykonywania zawartej umowy o administrowanie i zarządzanie komunalnymi zasobami mieszkaniowymi,
  • formułowania wniosków w sprawach spornych, związanych z lokalami zasiedlonymi na podstawie decyzji administracyjnych lub nakazu.

Współpraca z zarządcą mienia komunalnego w zakresie:

  • eksploatacji i utrzymania stanu technicznego budynków mieszkalnych,
  • wymiaru czynszu wraz z analizą kosztów,
  • prowadzenia spraw wspólnot mieszkaniowych na nieruchomościach, w których Gmina jest współwłaścicielem,
  • merytorycznego kwalifikowania kosztów zarządzania i administrowania zasobami mieszkaniowymi, komunalnymi i zleconymi do zarządzania na podstawie decyzji oraz postanowień organów i urzędów,
  • współudział przy podejmowaniu prac inwestycyjnych związanych z komunalnym budownictwem mieszkaniowym.
  • Inicjowanie zadań z zakresu remontów i inwestycji mieszkaniowych,
  • współpraca ze Społeczną Komisją Mieszkaniową w zakresie oceny warunków mieszkaniowych osób ubiegających się o mieszkania komunalne oraz obsługa techniczna Komisji,
  • podejmowanie działań celem zabezpieczenia kwater dla ludności poszkodowanej w przypadku zdarzeń losowych, sytuacji kryzysowych i ewakuacji doraźnej.
  • Prowadzenie rejestrów:
    • wniosków o wynajem lokali mieszkalnych i socjalnych,
    • wniosków o zamianę lokalu,
    • wydanych pełnomocnictw, upoważniających TBS Sp. z o. o. w Ciechanowie do zawarcia umów najmu komunalnych lokali mieszkalnych i socjalnych,
    • wyroków sądowych o eksmisjach,
    • prowadzenie ewidencji majątku trwałego Gminy Miejskiej (zasobów mieszkaniowych komunalnych i socjalnych) w ujęciu ilościowym.

Redakcja podstrony

Podmiot udostępniający informację
Urząd Miasta Ciechanów
Pierwsza publikacja
Paweł Żochowski 2011-11-02 11:51
Aktualizacja publikacji
Katarzyna Dąbrowska 2022-01-03 15:13
Wytworzenie publikacji
Małgorzta Szlaska 2022-01-03 15:12
Zatwierdzenie
Katarzyna Dąbrowska 2022-01-03 15:12
Rejestr zmian podstrony
Drukuj
Liczba odwiedzin
wczytuję
do góry