Wydział Planowania Przestrzennego - Karty informacyjne
Karty informacyjne znajdują się w panelu po lewej i na końcu strony
W skład wydziału wchodzą:
- Referat Planowania Przestrzennego,
- Referat ds. Architektury i Estetyki Miasta.
Zakres działania
Do wydziału wraz z referatami należą sprawy z zakresu planowania i zagospodarowania przestrzennego Miasta, rewitalizacji i estetyzacji Miasta, opracowywania projektów planów rozwoju sieci infrastruktury technicznej, koordynacji planowania oraz realizacji inwestycji i remontów prowadzonych przez komórki organizacyjne, miejskie jednostki organizacyjne i spółki, współpracy z podmiotami zewnętrznymi w zakresie realizacji inwestycji powiązanych z miejskimi bądź mających znaczenie dla rozwoju Miasta, systemu informacji przestrzennej, inwestycji sieciowych, sprawy administracji budowlanej w szczególności wynikające z następujących aktów prawnych:
- ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym;
- ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska - w zakresie opracowań ekofizjograficznych;
- ustawy z dnia 5 lipca 2018 r.; o ułatwieniach w przygotowaniu i realizacji inwestycji mieszkaniowych oraz inwestycji towarzyszących;
- ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami;
- ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne;
- ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami;
- aktów prawa miejscowego.
Referat Planowania Przestrzennego zajmuje się:
- Udostępnianiem zainteresowanym miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta.
- Wydawaniem wypisów i wyrysów z miejscowych planów oraz studium.
- Prowadzeniem spraw związanych ze zmianą wartości nieruchomości w wyniku uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
- Prowadzeniem postępowań w sprawie wydania:
1) decyzji o warunkach zabudowy,
2) decyzji o przeniesieniu decyzji o warunkach zabudowy,
3) opinii o zgodności proponowanych podziałów nieruchomości z miejscowymi planami zagospodarowania przestrzennego oraz przepisami odrębnymi,
4) zaświadczeń o przeznaczeniu nieruchomości w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego. - Prowadzeniem rejestrów wydanych decyzji o warunkach zabudowy.
- Kompletowaniem i sprawdzaniem zgodności wydanych decyzji o pozwoleniu na budowę z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego lub wydanymi decyzjami o warunkach zabudowy i ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego.
- Przygotowaniem ocen zmian w zagospodarowaniu przestrzennym miasta.
- Obsługą Miejskiej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej.
- Udziałem w pracach Zespołu Uzgadniania Dokumentacji działającym przy Staroście Ciechanowskim.
- W wydawanych warunkach zabudowy uwzględnianiem możliwości dojazdu pojazdami specjalistycznymi celem prowadzenia akcji ratowniczej.
- Prowadzeniem spraw związanych ze sporządzeniem, we własnym zakresie lub przez jednostki zewnętrzne, nowych oraz zmiany obowiązujących:
1) opracowań ekofizjograficznych dla potrzeb studium i miejscowych planów,
2) studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta,
3) miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego wraz z prognozą skutków ekonomicznych i prognozą oddziaływania na środowisko. - Przygotowywaniem analiz aktualności studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta oraz miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.
- Przygotowaniem oceny zmian w zagospodarowaniu przestrzennym miasta.
- Prowadzeniem rejestru miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz kompletowanie egzemplarzy archiwalnych.
- Prowadzeniem rejestrów oraz analiz złożonych wniosków o przystąpienie do sporządzania nowych lub zmiany miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta.
- Przygotowywaniem opinii miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego i studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin ościennych.
- Przygotowywaniem opinii planu zagospodarowania przestrzennego województwa.
- Realizacją zadań wynikających z obowiązku prowadzenia Gminnej Ewidencji Zabytków,
- Prowadzeniem prac związanych z planowaniem, przygotowaniem, realizacją i rozliczeniem powierzonych zadań inwestycyjnych miasta.
- Zarządzaniem dzialkami Gminy Miejskiej Ciechanów, z wyjątkiem dróg publicznych i wewnętrznych, stanowiących pas drogowy w liniach rozgraniczających działki. Zarządzanie winno obejmować: ubezpieczenie, remonty chodników i dróg dojazdowych na działce, utrzymanie czystości i porządku, utrzymanie zieleni na działce.
Do zadań Referatu ds. Architektury i Estetyki Miasta należą:
- Przygotowywanie projektów uchwał, sprawozdań, materiałów i analiz pod obrady Rady Miasta oraz dla potrzeb Prezydenta, Zastępców Prezydenta, Sekretarza, Skarbnika.
- Realizacja zadań wynikających z uchwał podjętych przez Radę Miasta oraz zarządzeń i decyzji Prezydenta Miasta.
- Realizacja zadań w zakresie obronności kraju oraz obrony cywilnej na terenie miasta należących do kompetencji Prezydenta, przy uwzględnieniu przepisów ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.
- Wspołdzialanie z organizacjami społecznymi, zawodowymi i gospodarczymi w tematach dotyczących zagospodarowania przestrzennego, architektury i estetyki miasta.
- Podejmowanie i prowadzenie działań zmierzających do poprawy estetyki miasta.
- Opiniowanie projektów budowlanych pod względem estetyki i zgodności z zagospodarowaniem przestrzennym otoczenia oraz pod względem zgodności z obowiązującą decyzją o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu.
- Nadzór i wspołpraca przy opracowywaniu: miejscowego planu rewitalizacji, uchwał w sprawie zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń, ich gabarytów, standardów jakościowych oraz rodzajów materiałów budowlanych z jakich mają być wykonane, okresowej analizy zmian w zagospodarowaniu przestrzennym miasta.
- Prowadzenie postępowania administracyjnego i wydawanie decyji w zakresie umieszczenia tablicy reklamowej lub urządzenia reklamowego.
- Prowadzenie działalności popularyzacyjnej w zakresie: wspołczesnych trendów w architekturze i budownictwie, podnoszenia estetyki miasta i zagospodarowania przestrzennego, ustaleń zawartych w miejscowym planie rewitalizacji.
- Sprawowanie funkcji doradczej w pracach Miejskiej Komisji Urbanistyczno - Architektonicznej.
- Prowadzenie postepowań w sprawie wydania decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego.
- Prowadzenie rejestru wydanych decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego.
- Opiniowanie projektów budowlanych zgodnie z wymogami ładu przestrzennego, w tym urbanistyki i architektury.
- WPP.K1 - wydanie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego
- WPP.K2 - wydanie decyzji o warunkach zabudowy
- WPP.K4 - przeniesienie decyzji o warunkach zabudowy
- WPP.K5 - sporządzenie nowego lub zmiana obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania
- WPP.K6 - sporządzenie lub zmiana studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy
- WPP.K7 - wydanie wypisu i wyrysu z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
- WPP.K8 - wydanie wypisu i wyrysu ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta
- WPP.K9 - wydanie zaświadczenia o przeznaczeniu działki/ek w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego
- WPP.K3 - zmiana decyzji o warunkach zabudowy
- WPP.K10 - wydanie zaświadczenia o położeniu nieruchomości na obszarze rewitalizacji lub w Specjalnej Strefie Rewitalizacji
Redakcja podstrony
- Podmiot udostępniający informację
- Urząd Miasta Ciechanów
- Pierwsza publikacja
- Paweł Żochowski 2011-11-02 11:49
- Aktualizacja publikacji
- Monika Garnowska 2019-10-03 13:47
- Wytworzenie publikacji
- Anna Goszczyńska
- Zatwierdzenie
- Garnowska Monika 2019-10-03 13:47