• Wersja kontrastowa ALT + 4
  • język migowy
BIP
Grafika BIP
Strona główna/Urząd Miasta Ciechanów/Wydziały Urzędu/Wydział Inżynierii Miejskiej i Utrzymania Infrastruktury (..)

Wydział Inżynierii Miejskiej i Utrzymania Infrastruktury Drogowej

Dane kontaktowe

adres: pl. Jana Pawła II 6, pokoje 16-19, 120, 121, 123.
email: imios@umciechanow.pl

Zakres działania

W skład wydziału wchodzą:
Referat Inżynierii Miejskiej,
Referat Utrzymania Infrastruktury Drogowej,
Referat Strefy Płatnego Parkowania.

Referat Inżynierii Miejskiej

  • Zadania w zakresie oświetlenia ulic, placów, parkingów na terenie miasta.
  • Oczyszczanie ulic, placów, chodników, pasów przyulicznych dróg gminnych, przystanków komunikacyjnych, terenów miejskich i ich zimowe utrzymanie.
  • Nadzór nad świadczeniem usług komunalnych dotyczących funkcjonowania cmentarza komunalnego, szaletu miejskiego, prowadzenia działalności ochronnej przed bezdomnymi zwierzętami oraz zapewnienie im opieki w schronisku dla zwierząt w Pawłowie.
  • Zadania związane z rejestracją i identyfikacją zwierząt (psów).
  • Współpraca z właściwymi podmiotami w zakresie zaopatrzenia w wodę, energię elektryczną, cieplną i paliwa gazowe oraz odprowadzanie ścieków.
  • Prowadzenie ewidencji określonych w ustawie o utrzymaniu czystości i porządku: w gminie dot. zbiorników bezodpływowych, przydomowych oczyszczalni ścieków i  udzielonych oraz cofniętych zezwoleń.
  • Kontrola placów zabaw oraz miejsc, w których zainstalowane są urządzenia zabawowe i sprawnościowe.
  • Nadzór nad pracownikami robót publicznych.
  • Wydawanie zezwoleń na świadczenie usług komunalnych.
  • Utrzymania zdrojów ulicznych i fontann.
  • Sprawy wynikające z ustawy z dnia 20.07.2017 roku Prawo wodne, dotyczące zmniejszenia naturalnej retencji terenowej.
  • Prowadzenie spraw związanych z udzieleniem ze środków budżetowych dotacji celowych dla Rodzinnych Ogrodów Działkowych.

Referat Utrzymania Infrastruktury Drogowej

  • Zadania związane z bieżącym utrzymaniem dróg, określone dla zarządcy dróg gminnych oraz dróg wewnętrznych, będących własnością Gminy Miejskiej Ciechanów, wynikające z obowiązujących przepisów ustawy o drogach publicznych i ustawy Prawo o ruchu drogowym, a w szczególności:
    • utrzymywanie nawierzchni dróg, chodników, drogowych obiektów inżynierskich, urządzeń zabezpieczających ruch i innych urządzeń związanych z drogą,
    • opracowywanie rocznych planów remontów dróg,
    • realizacja zadań w zakresie inżynierii ruchu (opiniowanie projektów organizacji ruchu drogowego, wnioskowanie zmian w istniejącej organizacji ruchu drogowego, realizacja zatwierdzonych projektów organizacji ruchu),
    • wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego i zjazdy z dróg oraz naliczanie opłat i kar pieniężnych,
    • wydawanie zezwoleń na przejazdy pojazdów nienormatywnych,
    • prowadzenie ewidencji dróg, obiektów mostowych, przepustów oraz udostępnianie ich na żądanie uprawnionym organom,
    • uzgadnianie ogrodzenia od strony dróg publicznych gminnych,
    • współpraca z zarządami dróg krajowych, wojewódzkich i powiatowych w celu właściwego utrzymania nawierzchni dróg, chodników, obiektów inżynieryjnych i innych urządzeń związanych z funkcjonowaniem drogi.
  • Zadania związane z wykonywaniem funkcji organizatora publicznego transportu zbiorowego na terenie miasta.
  • Sporządzanie informacji, gromadzenie i udostępnianie danych o sieci dróg dla celów statystycznych i finansowych, prowadzenie sprawozdawczości zgodnie z obowiązującymi przepisami z zakresu dróg publicznych.
  • Uzgadnianie projektów dokumentacji technicznej dla inwestycji realizowanych w pasach drogowych dróg gminnych.
  • Wyrażanie zgody na dysponowanie nieruchomością (drogi gminne) na cele budowlane osobom fizycznym oraz prawnym.
  • Zadania związane z prawidłowym funkcjonowaniem miejskiej sieci kanalizacji deszczowej.
  • Prowadzenie spraw związanych z systemem Ciechanowski Rower Miejski.
  • Realizacja  zadań  związanych  z  usuwaniem  pojazdów  w  imieniu  zarządcy  dróg na podstawie zapisów art. 50 a ustawy prawo o ruchu drogowym.

 

Referat Strefy Płatnego Parkowania

  • Do zadań Referatu należą:
    • Prowadzenie  strefy  płatnego  parkowania  i  wprowadzanie  rozwiązań  optymalizujących koszty jej funkcjonowania.
    • Sprawdzanie poprawności wnoszenia opłat w Strefie Płatnego Parkowania w Ciechanowie.
    • Wystawianie wezwań do uiszczenia opłaty dodatkowej.
    • Wykonywanie dokumentacji fotograficznej związanej w wystawionymi wezwaniami.
    • Naprawy oraz bieżąca konserwacja parkometrów.
    • Wybieranie utargów z parkometru i jego przewożenie do wskazanej umową instytucji.
    • Bieżące monitorowanie obszaru Strefy Płatnego Parkowania w Ciechanowie pod względem pełności i czytelności oznakowania oraz porządku i czystości.
    • Prowadzenie windykacji należności z tytułu nieopłaconego parkowania w Strefie Płatnego Parkowania w Ciechanowie (wystawianie upomnień oraz tytułów wykonawczych).
    • Rozliczanie  wpłat  wniesionych  na  wystawione  wezwania,  upomnienia  oraz  tytuły wykonawcze.
    • Wprowadzanie  zmian  w    obszarze  strefy  płatnego  parkowania  (rozszerzanie  o  kolejne miejsca parkingowe).
    • .Przygotowywanie uchwał dot. Strefy Płatnego Parkowania w Ciechanowie.
    • Obsługa interesantów (sprzedaż abonamentów, przyjmowanie reklamacji do wystawionych wezwań, upomnień i tytułów wykonawczych).
    • Pozyskiwanie danych właścicieli pojazdów z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców.
    • Wprowadzanie  rozwiązań  ułatwiających  funkcjonowanie  Strefy  Płatnego  Parkowania w Ciechanowie
    • Optymalizacja kosztów w związanych z funkcjonowaniem Strefy Płatnego Parkowania w Ciechanowie.

Redakcja podstrony

Podmiot udostępniający informację
Urząd Miasta Ciechanów
Pierwsza publikacja
Paweł Żochowski 2016-07-22 10:40
Aktualizacja publikacji
Katarzyna Dąbrowska 2022-01-03 12:28
Wytworzenie publikacji
Małgorzata Szlaska 2022-01-03 12:27
Zatwierdzenie
Katarzyna Dąbrowska 2022-01-03 12:27
Rejestr zmian podstrony
Drukuj
Liczba odwiedzin
wczytuję
do góry