WPO.K12 - podatki stanowiące dochód gminy a pobierane przez urzędu skarbowe
Urząd Miasta Ciechanów | KARTA INFORMACYJNA |
WPO.K12 Numer |
|
Podatki stanowiące dochód gminy, Wnioski w sprawach ulg /umorzeń, odroczeń, rat/ w podatkach stanowiących dochód gminy, a pobieranych przez urzędy skarbowe, tj.: a) od działalności gospodarczej osób fizycznych opłacanych w formie karty podatkowej |
5 Edycja |
02.11.2022r. Data edycji |
I. Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 13 listopada 2003 roku o dochodach jednostek samorządu terytorialnego (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2267 ze zm.);
- Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 roku - Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1540 ze zm.).
II. Gdzie mogę załatwić sprawę, kiedy i kto mi w tym pomoże?
- Przyjęcie dokumentów
Właściwy Urząd Skarbowy. - Przyjęcie dokumentów z Urzędu Skarbowego lub uzupełnianych przez podatnika na wezwanie:
Wydział Podatków i Opłat, pokój nr 14
Urząd Miasta Ciechanów, Plac Jana Pawła II 6, 06-400 Ciechanów
Przyjęcia interesantów od poniedziałku do piątku w godz. 8.00 - 16.30
tel. (23) 672 32 41 do 44 wew. 220, 225, 226, 228 lub (23) 674 92 20, 674 92 25, 674 92 26, 674 92 28
e-mail: WYŚLIJ WIADOMOŚĆ
III. Jakie informacje i dokumenty muszę dostarczyć?
- Pisemny wniosek z Urzędu Skarbowego wraz z załączonym podaniem podatnika o udzielenie ulgi w podatku.(Dokumenty wymagane od podatnika do udzielenia ulgi w podatku ustala i przyjmuje właściwy Urząd Skarbowy).
IV. Ile muszę za to zapłacić?
Nie pobiera się opłat.
V. Ile potrwa załatwienie mojej sprawy?
W terminie 14 dni od daty wpływu wystąpienia z Urzędu Skarbowego o zajęcie stanowiska.
VI. Co muszę zrobić, aby załatwić sprawę?
Złożyć wniosek wraz z załącznikami do właściwego Urzędu Skarbowego.
VII. Co jeszcze muszę wiedzieć?
- W przypadku pobieranych przez urząd skarbowy podatków i opłat lokalnych stanowiących w całości dochody Gminy Miejskiej Ciechanów, naczelnik tego urzędu może udzielać ulg wyłącznie na wniosek lub za zgodą Prezydenta Miasta Ciechanów. Wniosek lub zgoda wydawane są w formie postanowienia.
- W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia i złożenia w Wydziale Podatków i Opłat.
- Po otrzymaniu i rozpatrzeniu wniosku zostanie wydane postanowienie i przesłane do Urzędu Skarbowego oraz na adres podatnika za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.
Redakcja podstrony
- Podmiot udostępniający informację
- Urząd Miasta Ciechanów
- Pierwsza publikacja
- Paweł Żochowski 2011-11-07 08:06
- Aktualizacja publikacji
- Justyna Gostkowska 2022-11-16 15:07
- Wytworzenie publikacji
- Justyna Gostkowska 2022-11-02 15:07
- Zatwierdzenie
- Wioletta Duzdowska 2022-11-02 15:07