SM.K1 - podejmowanie interwencji na zgłoszenie o nie stosowaniu się do przepisów prawa
Urząd Miasta Ciechanów | KARTA INFORMACYJNA |
SM.K1 Numer |
|
Podejmowanie interwencji na zgłoszenie o nie stosowaniu się do przepisów prawa |
19 Edycja |
2021-11-24 Data edycji |
I. Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o strażach gminnych (t.j. Dz.U. 2021 poz. 1763).
II. Gdzie mogę załatwić sprawę, kiedy i kto mi w tym pomoże?
- zgłoszenie osobiste: dyżurny Straży Miejskiej - pom. nr 6. Straż Miejska Urząd Miasta Ciechanów, plac Jana Pawła II 7, 06-400 Ciechanów;
- zgłoszenie telefoniczne:
- telefon stacjonarny: 986;
- (23) 674 92 51 wewn. 251;
- zgłoszenie pisemne/tekstowe:
- telefon komórkowy: 606 370 411 (sms - w godzinach pracy, wyłącznie dla osób głuchoniemych);
- e-mail: WYŚLIJ WIADOMOŚĆ;
- e-mail: WYŚLIJ WIADOMOŚĆ.
- pocztą na adres: Urzędu Miasta Ciechanów, plac Jana Pawła II 6, 06-400 Ciechanów.
- (23) 672 98 91 (faks);
- poprzez formularz kontaktowy na stronie Urzędu Miasta Ciechanów:
http://www.umciechanow.pl/dla_mieszkancow/zgloszenie_interwencji
III. Jakie informacje i dokumenty muszę dostarczyć?
W zgłoszeniu należy podać:
- dokładny opis zdarzenia z ewentualnym określeniem rodzaju naruszonego przepisu prawa;
- miejsce (nazwa ulicy, nr najbliższej nieruchomości lub nazwa najbliższego, charakterystycznego obiektu lub punktu), w którym doszło do zdarzenia/wykroczenia;
- przybliżoną datę i czas zdarzenia/ popełnienia wykroczenia;
- jeśli to możliwe: markę i nr rejestracyjny pojazdu (przy wykroczeniach przeciwko bezpieczeństwu i porządkowi w komunikacji);
- dane sprawcy wykroczenia - jeśli dane te są znane zgłaszającemu;
- inne informacje, o które poprosi osoba przyjmująca zgłoszenie - nie wymaga się podania imienia, nazwiska i adresu osoby zgłaszającej, aczkolwiek informacje te, udzielone na prośbę przyjmującego zgłoszenie, mogą być niezbędne dla ułatwienia funkcjonariuszom prowadzenia czynności wyjaśniających i w momencie wystąpienia trudności przy wykonywaniu działań interwencyjnych.
IV. Ile muszę za to zapłacić?
Bez opłat.
V. Ile potrwa załatwienie mojej sprawy?
Interwencja Straży Miejskiej nastąpi:
- w sprawach pilnych, dotyczących zagrożenia dla życia, zdrowia i mienia - możliwie jak najszybciej, lecz w czasie nie dłuższym niż 30 minut od momentu zgłoszenia osobistego lub telefonicznego;
- w pozostałych sprawach - bez zbędnej zwłoki, w miarę posiadanych sił i środków;
- w niektórych sprawach termin i godzina interwencji może zostać ustalona po przeprowadzeniu wstępnych uzgodnień wewnątrzwydziałowych, z przełożonymi,
z osobą zgłaszającą lub z innymi służbami i instytucjami; - ostateczny czas ostatecznego załatwienia sprawy, tj. doprowadzenia do wyegzekwowania od sprawcy wykroczenia zachowania zgodnego z przepisami prawa i zakończenia czynności, jest uzależniony od przeprowadzonych czynności wyjaśniających.
VI. Co jeszcze muszę wiedzieć?
Osoba zgłaszająca może uzyskać informacje na temat podjętych działań i ich efektów w siedzibie Straży Miejskiej i pod numerami telefonów Straży Miejskiej podanymi wyżej, lub zażądać ich w formie pisemnej zgodnie z obowiązującymi przepisami.
VII. Co muszę zrobić, aby załatwić sprawę?
Należy dokonać osobistego, pisemnego lub telefonicznego zgłoszenia, które powinno zawierać informacje wymienione w punkcie III, oraz udzielać wszelkiej możliwej pomocy (dodatkowe informacje, ewentualny udział w konfrontacji, występowanie w charakterze świadka zdarzenia itp.), o którą zwrócą się strażnicy miejscy w trakcie prowadzenia postępowania wyjaśniającego.
Redakcja podstrony
- Podmiot udostępniający informację
- Urząd Miasta Ciechanów
- Pierwsza publikacja
- Paweł Żochowski 2011-11-15 13:52
- Aktualizacja publikacji
- Mariusz Szymański 2021-11-24 09:44
- Wytworzenie publikacji
- Mariusz Szymański 2021-11-24 09:42
- Zatwierdzenie
- Mariusz Szymański 2021-11-24 09:42