TA WITRYNA UŻYWA COOKIE. Przeczytaj więcej dlaczego używamy cookie oraz jak zmienić ustawienia przeglądarki odnośnie plików cookie.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Akceptuj
Biuletyn Informacji Publicznej

Biuletyn Informacji Publicznej Urzędu Miasta Ciechanów

Podgląd wersji

Podgląd wersji.
Data wytworzenia: 2016-10-03 11:00:42
Redaktor: Goszczyńska Anna
Opis: Modyfikacja treści strony

W skład wydziału wchodzą:

  • Referat Planowania Przestrzennego,
  • Referat Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami.

Zakres działania

Do wydziału wraz z referatami należą sprawy z zakresu planowania i zagospodarowania przestrzennego Miasta, rewitalizacji i estetyzacji Miasta, opracowywania projektów planów rozwoju sieci infrastruktury technicznej, koordynacji planowania oraz realizacji inwestycji i remontów prowadzonych przez komórki organizacyjne, miejskie jednostki organizacyjne i spółki, współpracy z podmiotami zewnętrznymi w zakresie realizacji inwestycji powiązanych z miejskimi bądź mających znaczenie dla rozwoju Miasta, systemu informacji przestrzennej, inwestycji sieciowych, sprawy administracji budowlanej, geodezja, kataster nieruchomości, uzgadnianie i ewidencja sieci uzbrojenia terenu, podziały i rozgraniczenia nieruchomości, powszechna taksacja nieruchomości, komunalizacja mienia Skarbu Państwa oraz gospodarowanie nieruchomościami Skarbu Państwa  w szczególności wynikające z następujących aktów prawnych:

  • ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (tekst jednolity: Dz. U. z 2015 r., poz. 199 ze zm.);
  • ustawy z dnia 6 grudnia 2006 roku o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (tekst jednolity: Dz. U. z 2014 r., poz. 1649);
  • ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 roku Prawo ochrony środowiska (tekst jednolity: Dz. U. z 2013 r., poz. 1232 ze zmianami) - w zakresie opracowań ekofizjograficznych;
  • ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2013 r., poz. 687 ze zmianami) – w zakresie opiniowania inwestycji drogowych;
  • ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane (tekst jednolity: Dz. U. z 2013 r., poz. 1409 ze zmianami) - w zakresie wydawania decyzji administracyjnych i zaświadczeń leżących w kompetencji samorządu terytorialnego;
  • ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (tekst jednolity: Dz. U. z 2014 r., poz. 1446);
  • ustawy z dnia 19 grudnia 2008 roku o partnerstwie publiczno – prywatnym (Dz. U. z 2009r., Nr 19 poz. 100 ze zmianami)
  • ustawy z dnia 29 czerwca 1995 roku o statystyce publicznej (tekst jednolity: Dz. U. z 2012r., poz. 591 ze zmianami).
  • ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (tekst jednolity: Dz. U. z 2010 r., Nr 193, poz. 1287 ze zmianami);
  • ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (tekst jednolity: Dz. U. z 2014 r., poz. 518 ze zmianami), oraz aktów prawa miejscowego.

Referat Planowania Przestrzennego zajmuje się:

  • Udostępnianiem zainteresowanym miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta.
  • Wydawaniem wypisów i wyrysów z miejscowych planów oraz studium.
  • Prowadzeniem spraw związanych ze zmianą wartości nieruchomości w wyniku uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
  • Prowadzeniem postępowań w sprawie wydania:
    1) decyzji o warunkach zabudowy oraz decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego,
    2) decyzji o przeniesieniu decyzji o warunkach zabudowy,
    3) opinii o zgodności proponowanych podziałów nieruchomości z miejscowymi planami zagospodarowania przestrzennego oraz przepisami odrębnymi,
    4) zaświadczeń o przeznaczeniu nieruchomości w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego.
  • Prowadzeniem rejestrów wydanych decyzji o warunkach zabudowy i decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego.
  • Kompletowaniem i sprawdzanie zgodności wydanych decyzji o pozwoleniu na budowę z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego lub wydanymi decyzjami o warunkach zabudowy i decyzjami o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego.
  • Opiniowaniem projektów budowlanych zgodnie z wymogami ładu przestrzennego w tym urbanistyki i architektury.
  •  Przygotowaniem ocen zmian w zagospodarowaniu przestrzennym miasta.
  • Obsługą Miejskiej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej.
  • Udziałem w pracach Zespołu Uzgadniania Dokumentacji działającym przy Staroście Ciechanowskim.
  • W wydawanych warunkach zabudowy uwzględnianiem możliwości dojazdu pojazdami specjalistycznymi celem prowadzenia akcji ratowniczej.
  • Prowadzeniem spraw związanych ze sporządzeniem, we własnym zakresie lub przez jednostki zewnętrzne, nowych oraz zmiany obowiązujących:
    1) opracowań ekofizjograficznych dla potrzeb studium i miejscowych planów,
    2) studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta,
    3) miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego wraz z prognozą skutków ekonomicznych i prognozą oddziaływania na środowisko.
  • Przygotowywaniem analiz aktualności studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta oraz miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.
  • Przygotowaniem oceny zmian w zagospodarowaniu przestrzennym miasta.
  • Prowadzeniem rejestru miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz kompletowanie egzemplarzy archiwalnych.
  • Prowadzeniem rejestrów oraz analiz złożonych wniosków o przystąpienie do sporządzania nowych lub zmiany miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta.
  • Przygotowywaniem opinii miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego i studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin ościennych.
  • Przygotowywaniem opinii planu zagospodarowania przestrzennego województwa.
  • Realizacją zadań wynikających z obowiązku prowadzenia Gminnej Ewidencji Zabytków,
  • Prowadzeniem prac związanych z planowaniem, przygotowaniem, realizacją i rozliczeniem powierzonych zadań inwestycyjnych miasta.

Do Referatu Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami należy:

  • Nabywanie nieruchomości do zasobu gminnego.
  • Zamiana gruntów gminnych z osobami fizycznymi i prawnymi
  • Komunalizacja mienia Skarbu Państwa
  • Ewidencjonowanie nieruchomości wchodzących w skład zasobu gminnego.
  • Ewidencjonowanie nieruchomości oddanych w użytkowanie wieczyste.
  • Ustalanie i aktualizacja opłat rocznych za użytkowanie wieczyste gruntów oraz prowadzenie dokumentacji finansowo – księgowej z tym związanej
  • Sprzedaż nieruchomości komunalnych zabudowanych i niezabudowanych.
    a)  sprzedaż w drodze przetargu,
    b)  sprzedaż bezprzetargowa,
    c)  prowadzenie programu rejestru sprzedaży.
  • Sprzedaż komunalnych lokali mieszkalnych i użytkowych.
    a) zwrot bonifikaty udzielonej przy sprzedaży.
    b) prowadzenie programu rejestru sprzedaży.
  • Nadzór nad prawidłową gospodarką komunalnymi lokalami użytkowymi.
  • Sprzedaż własności gruntu na rzecz użytkownika wieczystego.
  • Przekształcanie użytkowania wieczystego na własność.- zwrot bonifikaty udzielonej przy sprzedaży.
  • Czasowe udostępnianie nieruchomości komunalnych w formie dzierżawy, najmu, użyczenia, trwałego zarządu lub zezwolenia i prowadzenie dokumentacji w tym zakresie.
  • Aktualizacja czynszów i opłat za udostępniane czasowe nieruchomości.
  • Uwłaszczanie spółdzielni i innych osób prawnych.
  • Prowadzenie spraw związanych z odszkodowaniami za grunty przejęte na rzecz gminy w trybie szczególnym (grunty wydzielone pod nowe ulice lub poszerzenie ulic istniejących) - wypłata odszkodowań za grunty pod drogi przejęte na podstawie decyzji Starosty (specustawa).
  • Zatwierdzanie podziałów nieruchomości.
  • Prowadzenie spraw nazewnictwa ulic i placów.
  • Nadawanie numerów porządkowych nieruchomości.
  • Ustalanie opłat adiacenckich z tytułu wzrostu wartości nieruchomości spowodowanego podziałem nieruchomości na działki budowlane lub wybudowaniem urządzeń infrastruktury technicznej.
  • Prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem uprawnień właścicielskich miasta
    a) ustanawianie służebności gruntowych na nieruchomościach stanowiących własność gminy,
    b) zgoda na umieszczanie infrastruktury technicznej na nieruchomościach gminy,
    c) zgoda na zabudowę przy granicy działek gminnych,
    d) uczestnictwo gminy w pracach geodezyjnych jako właściciela nieruchomości.
  • Prowadzenie postępowania związanego z rozgraniczaniem nieruchomości.
  • Wnioski do Sądu Rejonowego w Ciechanowie odnośnie aktualizacji wpisów w księgach wieczystych.
  • Prowadzenie spraw związanych ze zwrotem nieruchomości przejętych na Skarb Państwa.
  • Przygotowywanie projektów uchwał.
  • Wnioskowanie do Starosty o wprowadzenie zmian w ewidencji gruntów miasta Ciechanów.
  • Do zadań Referatu Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami należy również prowadzenie ewidencji majątku trwałego Gminy Miejskiej (gruntów i nieruchomości) w ujęciu ilościowym i wartościowym.

[treść generowana dynamicznie]

Drukuj
Zamknij