TA WITRYNA UŻYWA COOKIE. Przeczytaj więcej dlaczego używamy cookie oraz jak zmienić ustawienia przeglądarki odnośnie plików cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Biuletyn Informacji Publicznej Urzędu Miasta Ciechanów
Podgląd wersji
Podgląd wersji.
Data wytworzenia:
2016-10-03 10:59:24
Redaktor:
Goszczyńska Anna
Opis:
Modyfikacja treści strony
Zakres działań:
Nabywanie nieruchomości do zasobu gminnego.
Zamiana gruntów gminnych z osobami fizycznymi i prawnymi
Komunalizacja mienia Skarbu Państwa
Ewidencjonowanie nieruchomości wchodzących w skład zasobu gminnego.
Ewidencjonowanie nieruchomości oddanych w użytkowanie wieczyste.
Ustalanie i aktualizacja opłat rocznych za użytkowanie wieczyste gruntów oraz prowadzenie dokumentacji finansowo – księgowej z tym związanej
Sprzedaż nieruchomości komunalnych zabudowanych i niezabudowanych. a) sprzedaż w drodze przetargu, b) sprzedaż bezprzetargowa, c) prowadzenie programu rejestru sprzedaży.
Sprzedaż komunalnych lokali mieszkalnych i użytkowych. a) zwrot bonifikaty udzielonej przy sprzedaży. b) prowadzenie programu rejestru sprzedaży.
Nadzór nad prawidłową gospodarką komunalnymi lokalami użytkowymi.
Sprzedaż własności gruntu na rzecz użytkownika wieczystego.
Przekształcanie użytkowania wieczystego na własność.- zwrot bonifikaty udzielonej przy sprzedaży.
Czasowe udostępnianie nieruchomości komunalnych w formie dzierżawy, najmu, użyczenia, trwałego zarządu lub zezwolenia i prowadzenie dokumentacji w tym zakresie.
Aktualizacja czynszów i opłat za udostępniane czasowe nieruchomości.
Uwłaszczanie spółdzielni i innych osób prawnych.
Prowadzenie spraw związanych z odszkodowaniami za grunty przejęte na rzecz gminy w trybie szczególnym (grunty wydzielone pod nowe ulice lub poszerzenie ulic istniejących) - wypłata odszkodowań za grunty pod drogi przejęte na podstawie decyzji Starosty (specustawa).
Zatwierdzanie podziałów nieruchomości.
Prowadzenie spraw nazewnictwa ulic i placów.
Nadawanie numerów porządkowych nieruchomości.
Ustalanie opłat adiacenckich z tytułu wzrostu wartości nieruchomości spowodowanego podziałem nieruchomości na działki budowlane lub wybudowaniem urządzeń infrastruktury technicznej.
Prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem uprawnień właścicielskich miasta a) ustanawianie służebności gruntowych na nieruchomościach stanowiących własność gminy, b) zgoda na umieszczanie infrastruktury technicznej na nieruchomościach gminy, c) zgoda na zabudowę przy granicy działek gminnych, d) uczestnictwo gminy w pracach geodezyjnych jako właściciela nieruchomości.
Prowadzenie postępowania związanego z rozgraniczaniem nieruchomości.
Wnioski do Sądu Rejonowego w Ciechanowie odnośnie aktualizacji wpisów w księgach wieczystych.
Prowadzenie spraw związanych ze zwrotem nieruchomości przejętych na Skarb Państwa.
Przygotowywanie projektów uchwał.
Wnioskowanie do Starosty o wprowadzenie zmian w ewidencji gruntów miasta Ciechanów.
Do zadań Referatu Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami należy również prowadzenie ewidencji majątku trwałego Gminy Miejskiej (gruntów i nieruchomości) w ujęciu ilościowym i wartościowym.