TA WITRYNA UŻYWA COOKIE. Przeczytaj więcej dlaczego używamy cookie oraz jak zmienić ustawienia przeglądarki odnośnie plików cookie.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Akceptuj
Biuletyn Informacji Publicznej

Biuletyn Informacji Publicznej Urzędu Miasta Ciechanów

Podgląd wersji

Podgląd wersji.
Data wytworzenia: 2025-04-10 12:38:39
Redaktor: Maciej Morawski
Opis: Modyfikacja treści strony
Urząd Miasta Ciechanów
KARTA INFORMACYJNA

M.K3

Numer

Potwierdzenie wstąpienia w najem lokalu po śmierci najemcy lub po zrzeczeniu się prawa najmu

12

Edycja

2025-04-10

Data edycji

I. Podstawa prawna:

  • Ustawa  z dnia 21 czerwca 2001 roku o ochronie praw lokatorów mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego (tekst jednolity Dziennik Ustaw z 2023 roku pozycja 725).

  • Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 roku Kodeks cywilny (tekst jednolity Dziennik Ustaw z 2024 roku pozycja 1061 z późniejszymi zmianami).

  • Uchwała Numer 646/LXV/2023 Rady Mista Ciechanów z dnia 23 lutego 2023 roku w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy Miejskiej Ciechanów ze zmianami (Dziennik Urzędowy Województwa Mazowieckiego z 2023 roku pozycja 2412 i zmiana Dziennik Urzędowy Województwa Mazowieckiego z 2024 roku pozycja 9315).

II. Gdzie mogę załatwić sprawę, kiedy i kto mi w tym pomoże?

Referat Mieszkaniowy Urzędu Miasta Ciechanów
Plac Jana Pawła II 6, pokój numer 24 i 25
od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 - 16.00
telefon (23) 674 92 32, (23) 674 92 33
e-mail: boi@umciechanow.pl

III. Jakie informacje i dokumenty muszę dostarczyć?

  • Wniosek o najem lokalu - M.K5-F1
  • Oświadczenie, składane przez wnioskodawcę pod odpowiedzialnością karną o przysługującym mu tytule prawnym lub o braku takiego tytułu do lokalu mieszkalnego, czy też nieruchomości stałej, zabudowanej budynkiem mieszkalnym - M.K3-F1 Dla skuteczności złożonego oświadczenia konieczne jest złożenie w obecności pracownika Urzędu.
  • Załączniki:
    • odpis skrócony aktu zgonu byłego najemcy lub
    • wyrok sądu o ustaleniu wstąpienia w stosunek najmu

IV. Ile muszę za to zapłacić?

Bez opłat.

V. Ile potrwa załatwienie mojej sprawy?

Do 30 dni, a w przypadkach skierowania sprawy do Komisji Mieszkaniowej, termin zostaje przedłużony o 2 miesiące.

VI. Co jeszcze muszę wiedzieć?

  • W przypadku śmierci najemcy lokalu umowa najmu zawierana jest z osobami spełniającymi kryteria określone w artykule 691 Kodeksu cywilnego.
  • Gmina może wyrazić zgodę na nawiązanie umowy najmu lokalu z osobami, które pozostały w lokalu opuszczonym przez najemcę, ale nie należą do kręgu osób wymienionych w artykule 691 Kodeksu cywilnego i spełniają kryteria dochodowe kwalifikujace do najmu lokalu z mieszkaniowego zasobu gminy oraz uzyskały pozytywną opinię Społecznej Komisji Mieszkaniowej.
  • Osoby, którym nie wyrażono zgody na przyznanie tytułu prawnego do lokalu, obowiązane są do opróżnienia lokalu.
  • W przypadku odmowy pozytywnego rozpatrzenia wniosku, nie przyjecia lub nie spełnienia przez wnioskodawcę łącznie warunków określonych w jednym z powyższych punktów, wnioskodawca może wystąpić do sądu o ustalenie wstąpienia w stosunek najmu.

VII. Co muszę zrobić, aby załatwić sprawę?

  • Złożyć wniosek wraz z wymaganym kompletem dokumentów.
  • Przed przystąpieniem do wypełniania druku Wniosku o najem lokalu - M.K5-F1, niezbędne jest zapoznanie się z jego treścią i zawartymi wyjaśnieniami.
Drukuj
Zamknij