Biuletyn Informacji Publicznej Urzędu Miasta Ciechanów
Data wytworzenia: | 2023-08-18 13:27:01 |
---|---|
Redaktor: | Żochowski Paweł |
Opis: | Modyfikacja treści strony |
![]() |
KARTA INFORMACYJNA |
WSO.K5 Numer |
|
Decyzje administracyjne w sprawach meldunkowych |
23 Edycja |
2023-08-16 Data edycji |
Urząd Miasta Ciechanów, Wydział Spraw Obywatelskich, ul. Wodna 1
Godziny przyjęć interesantów: od poniedziałku do piątku 8.00-15.30
tel. (23) 674 92 19, 674 92 45
e-mail:boi@umciechanow.pl
Wniosek o wymeldowanie, zameldowanie lub uchylenie zameldowania. Do wniosku dołączyć należy dokument niezbędny do określenia stron postępowania tj. tytuł prawny do lokalu mieszkalnego - akt notarialny, umowa cywilnoprawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu oraz dokument potwierdzający wniesienie stosownej opłaty.
Opłata skarbowa wynosi 10 zł od każdej osoby wobec której ma nastąpić rozstrzygnięcie w formie decyzji. O ile wnioskodawca wnioskuje o wymeldowanie kilku osób np. 3 - z chwilą złożenia wniosku powstaje obowiązek zapłaty opłaty skarbowej od 3 czynności urzędowych - nawet jeśli zostaną zawarte w jednym wniosku.
Załatwienie sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego powinno nastąpić nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania. Jeżeli w postępowaniu administracyjnym zachodzi konieczność ustanowienia przez sąd powszechny przedstawiciela dla osoby nieobecnej będącej stroną postępowania - postępowanie administracyjne w sprawach meldunkowych może przedłużyć się nawet do sześciu miesięcy. W postępowaniu odwoławczym sprawa winna - zakończyć się w ciągu miesiąca od dnia otrzymania odwołania.
Prezydent Miasta Ciechanów na wniosek właściciela lub innego podmiotu dysponującego tytułem prawnym do lokalu wydaje decyzję w sprawie wymeldowania osoby, która opuściła miejsce pobytu stałego albo opuściła miejsce pobytu czasowego przed upływem deklarowanego okresu pobytu i nie dopełniła obowiązku wymeldowania się.
Złożyć wniosek o wszczęcie postępowania administracyjnego w sprawie meldunkowej, wykazać się legitymacją procesową strony tj. posiadać tytuł prawny do domu, mieszkania (lokalu). We wniosku należy podać m.in.: kiedy i z jakiego powodu nastąpiło opuszczenie miejsca pobytu przez osobę, której dotyczy wniosek. W przypadku wniosku o uchylenie zameldowania (dotyczy osoby, która nigdy nie zamieszkiwała a była zameldowana) należy podać z jakich przyczyn nastąpiło zameldowanie. Postępowanie administracyjne polega: na wszczęciu postępowania, powiadomieniu stron, przeprowadzeniu postępowania dowodowego polegającego między innymi na przeprowadzeniu rozprawy administracyjnej, przesłuchaniu stron i świadków, dla osoby nieobecnej będącej stroną postępowania - organ występuje do sądu powszechnego z wnioskiem o ustanowienie przedstawiciela. Ostatecznym rozstrzygnięciem sprawy jest wydanie decyzji administracyjnej. Od decyzji wydanej w pierwszej instancji - przez Prezydenta Miasta Ciechanów, służy stronie odwołanie tylko do jednej instancji tj. do Wojewody Mazowieckiego w Warszawie. Decyzję wydaną przez organ drugiej instancji strona może zaskarżyć do sądu administracyjnego - o środkach odwoławczych strona zostaje pouczona w decyzji.