Biuletyn Informacji Publicznej Urzędu Miasta Ciechanów
Data wytworzenia: | 2021-07-01 14:59:06 |
---|---|
Redaktor: | Goszczyńska Anna |
Opis: | Modyfikacja treści strony |
![]() |
KARTA INFORMACYJNA |
WKS.K4 Numer |
|
Wydanie karty / duplikatu |
6 Edycja |
2021-07-01 Data edycji |
Ustawa z dnia 15 kwietnia 2021r. o zmianie ustawy o Karcie Dużej Rodziny, ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne oraz ustawy o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (Dziennik Ustaw z 2021 r., pozycja 952).
Wydział Kontaktów Społecznych, Urząd Miasta Ciechanów, Plac Jana Pawła II 6
Olga Zmudczyńska-Pabich - kierownik wydziału, pok. Nr 1a, Plac Jana Pawła II 6, tel. 23 674 92 81,
e-mail: wks@umciechanow.pl
Iwona Ciećko - pok. Nr 4, Plac Jana Pawła II 6, tel.: 23 674 92 82,
godzinach pracy urzędu – 8:00-16:00
Wydział Kontaktów Społecznych Urzędu Miasta w Ciechanowie pokój numer 4, za pomocą systemu teleinformatycznego PIU Emp@tia lub aplikacji mobilnej mObywatel.
Wydanie Karty Dużej Rodziny podlega opłacie w wysokości 10 zł, w przypadku gdy członkowi rodziny wielodzietnej, na jego wniosek, udostępniona już została karta elektroniczna i następnie członek rodziny wielodzietnej wnioskuje o wydanie karty tradycyjnej. Ta sama opłata ma obowiązywać przy wydaniu duplikatu karty.
UWAGA:
Wpłaty z tytułu opłaty za wydanie duplikatu Karty Dużej Rodziny należy dokonać w kasach Urzędu Miasta w Ciechanowie w godzinach:
lub na rachunek bankowy Urzędu Miasta Ciechanów:
81 1600 1462 1837 0686 3000 0001
Potwierdzenie wniesienia opłaty należy dołączyć do wniosku.
Wniosek o przyznanie Karty Dużej Rodziny/ wydanie duplikatu Karty Dużej Rodziny w ramach rządowego programu dla rodzin wielodzietnych.
Składając wniosek o przyznanie Karty, przedstawia się w szczególności:
Posiadacze aktywnej Karty Dużej Rodziny od dnia 9 czerwca 2021 roku mogą wyświetlać kartę w nowej publicznej aplikacji mobilnej (mObywatel) niezależnie od tego, w jakiej formie została ona przyznana (tj. karta tradycyjna czy karta elektroniczna).
Nie będzie zatem konieczności składania wniosku o domówienie karty w formie elektronicznej oraz ponoszenia opłaty z tego tytułu. Obecnie opłata ta wynosi 9,21 zł. Nie ponoszą jej osoby, które wnioskują o nową kartę w związku z np. przedłużeniem ważności karty lub zmianą danych na karcie, a także osoby wnioskujące o duplikat Karty.
Jak podkreślono w uzasadnieniu do projektu aplikacja mObywatel jest dostępna tylko dla osób posiadających mTożsamość (posiadających numer PESEL oraz dowód osobisty) lub elektroniczną legitymację szkolną. Z nowego rozwiązania nie skorzysta zatem część cudzoziemców. Dla nich pozostanie możliwość korzystania z tradycyjnej papierowej formy karty.
Dotychczasowa aplikacja mobilna (mKDR) zostanie zamknięta z końcem czerwca 2021 roku.
Zmiany dla posiadaczy KDR nastąpią automatycznie. Tym samym użytkownicy kart nie są zobowiązani dokonywać w Urzędzie Miasta żadnych formalności z tym związanych.
Instruktaż dla osób, które dopiero zamierzają pobrać aplikację: szczegółowe informacje dostępne są na stronie internetowej >https://www.gov.pl/web/cyfryzacja/karta-duzej-rodziny-juz-w-mobywatelu
Wniosek o przyznanie karty lub wydanie jej duplikatu składany w postaci elektronicznej opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP. W przypadku gdy wniosek ten składany jest z wykorzystaniem systemu, o którym mowa w ust. 9a, w systemie tym może być zapewniony inny sposób potwierdzenia pochodzenia oraz integralności przesłanych danych w postaci elektronicznej.
W przypadku gdy wniosek o przyznanie Karty lub jej duplikatu jest składany w formie, o której mowa w ust. 10, do wniosku dołącza się:
W przypadku wniosku składanego w postaci elektronicznej, po wpisaniu do formularza wniosku numerów PESEL wnioskodawcy i członków rodziny wielodzietnej, formularz wniosku może być uzupełniony o dane zgromadzone w rejestrze PESEL w zakresie imion, nazwiska, daty urodzenia, stanu cywilnego, obywatelstwa wnioskodawcy i członków rodziny wielodzietnej.
Wniosku nie uzupełnia się o dane zgromadzone w rejestrze PESEL, jeżeli w oparciu o dane z rejestru PESEL i rejestru stanu cywilnego nie można stwierdzić stopnia pokrewieństwa pomiędzy wnioskodawcą a członkami rodziny wielodzietnej.
W przypadku niezgodności ze stanem faktycznym danych uzupełnionych z rejestru PESEL zawartych w formularzu wniosku wnioskodawca wskazuje w formularzu wniosku poprawne dane.
W przypadku braku w Elektronicznym Krajowym Systemie Monitoringu Orzekania o Niepełnosprawności informacji, o której mowa w art. 21 ust. 1 pkt 11, wójt wzywa wnioskodawcę do dołączenia orzeczenia o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności.
W przypadku awarii systemów teleinformatycznych służących do wymiany informacji drogą elektroniczną, o której mowa w ust. 9 pkt 1, wójt uzyskuje informacje, o których mowa w ust. 9 pkt 1, w drodze pisemnej wymiany informacji. Podmioty prowadzące rejestry publiczne przekazują te informacje niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia otrzymania wniosku wójta.
W przypadku braku możliwości samodzielnego uzyskania przez wójta informacji, o których mowa w ust. 9, z przyczyn nieleżących po stronie wójta, wójt wzywa wnioskodawcę do przedstawienia dokumentów potwierdzających te informacje.
Minister właściwy do spraw rodziny pozyskuje drogą elektroniczną informacje niezbędne do ustalenia prawa do Karty z rejestrów publicznych, w tym z rejestru PESEL, o którym mowa w przepisach o ewidencji ludności, z systemu informacji oświatowej, o którym mowa w przepisach o systemie informacji oświatowej, oraz z ogólnopolskiego wykazu studentów i ogólnopolskiego wykazu doktorantów, o których mowa w przepisach o szkolnictwie wyższym, w celu umożliwienia wójtowi weryfikacji prawa do Karty, a także w celu monitorowania przez ministra właściwego do spraw rodziny oraz wojewodę realizacji Karty przez wójta.
Minister właściwy do spraw rodziny w celu realizacji zadania, o którym mowa w ust. 18, przekazuje drogą elektroniczną podmiotom prowadzącym rejestry, o których mowa w ust. 18, dane, o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 1, 2, 5 i 6.
W przypadku gdy Karta zostanie zgubiona, skradziona lub w inny sposób utracona, na wniosek członka rodziny wielodzietnej prezydent wydaje duplikat Karty.
Informacje dotyczące rządowego programu dla rodzin wielodzietnych oraz katalog ulg i zniżek dostępnych z Ogólnopolską Kartą Dużej Rodziny znajdują się pod adresem >www.rodzina.gov.pl. Informacje te można również znaleźć na stronie internetowej Urzędu Miasta Ciechanów www.umciechanow.pl
Termin odbioru kart 30 dni od daty złożenia wniosku.
UWAGA:
Termin wydania Kart Dużej Rodziny może ulec wydłużeniu, gdyż produkcję blankietów kart oraz ich personalizację zapewnia minister właściwy do spraw zabezpieczenia społecznego. Spersonalizowane karty przekazywane są do Urzędu Miejskiego w Ciechanowie celem ich wydania.
Do odbioru osobiście w pokoju nr 4 Urzędu Miasta Ciechanów, Plac Jana Pawła II 6.
Stronie przysługuje odwołanie od decyzji o odmowie wydania Karty do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Ciechanowie, ul. Rzeczkowska 6, 06-400 Ciechanów za pośrednictwem Prezydenta Miasta Ciechanów, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
Urząd Miasta Ciechanów jest czynny:
poniedziałek – piątek w godzinach 8.00-16.00