TA WITRYNA UŻYWA COOKIE. Przeczytaj więcej dlaczego używamy cookie oraz jak zmienić ustawienia przeglądarki odnośnie plików cookie.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Akceptuj
Biuletyn Informacji Publicznej

Biuletyn Informacji Publicznej Urzędu Miasta Ciechanów

Podgląd wersji

Podgląd wersji.
Data wytworzenia: 2021-07-01 14:59:06
Redaktor: Goszczyńska Anna
Opis: Modyfikacja treści strony
Urząd Miasta Ciechanów
KARTA INFORMACYJNA

WKS.K4

Numer

Wydanie karty / duplikatu
Karty Dużej Rodziny

6

Edycja

2021-07-01

Data edycji

I. Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 15 kwietnia 2021r. o zmianie ustawy o Karcie Dużej Rodziny, ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne oraz ustawy o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (Dziennik Ustaw z 2021 r., pozycja 952).

II. Jednostka odpowiedzialna

Wydział Kontaktów Społecznych, Urząd Miasta Ciechanów,  Plac Jana Pawła II 6

Olga Zmudczyńska-Pabich - kierownik wydziału, pok. Nr 1a, Plac Jana Pawła II 6, tel. 23 674 92 81,

e-mail: wks@umciechanow.pl

Iwona Ciećko - pok. Nr 4, Plac Jana Pawła II 6, tel.: 23 674 92 82,

godzinach pracy urzędu – 8:00-16:00 

III. Miejsce złożenia                                                                                   

Wydział Kontaktów Społecznych Urzędu Miasta w Ciechanowie pokój numer 4, za pomocą systemu teleinformatycznego PIU Emp@tia lub aplikacji mobilnej mObywatel.

IV.  Opłaty

Wydanie Karty Dużej Rodziny podlega opłacie w wysokości 10 zł, w przypadku gdy członkowi rodziny wielodzietnej, na jego wniosek, udostępniona już została karta elektroniczna i następnie członek rodziny wielodzietnej wnioskuje o wydanie karty tradycyjnej. Ta sama opłata ma obowiązywać przy wydaniu duplikatu karty.

UWAGA:

Wpłaty z tytułu opłaty za wydanie duplikatu Karty Dużej Rodziny należy dokonać w kasach Urzędu Miasta w Ciechanowie w godzinach:

  • 8.30-15.00 - w kasie w budynku przy ul. Wodnej 1
  • 8.30-14.30 - w kasie w budynku przy pacu Jana Pawła II 6.

lub na rachunek bankowy Urzędu Miasta Ciechanów:

81 1600 1462 1837 0686 3000 0001

Potwierdzenie wniesienia opłaty należy dołączyć do wniosku. 

V. Wymagane dokumenty

Wniosek o przyznanie Karty Dużej Rodziny/ wydanie duplikatu Karty Dużej Rodziny w ramach rządowego programu dla rodzin wielodzietnych.

Składając wniosek o przyznanie Karty, przedstawia się w szczególności:

  1. w przypadku rodzica – oświadczenie, że rodzic nie jest pozbawiony władzy rodzicielskiej ani ograniczony we władzy rodzicielskiej przez umieszczenie dziecka w pieczy zastępczej w stosunku do co najmniej trojga dzieci;
  2. w przypadku dzieci w wieku powyżej 18. roku życia, które uczą się w szkole lub w szkole wyższej – oświadczenie o planowanym terminie ukończenia nauki w danej placówce;
  3. w przypadku dzieci umieszczonych w rodzinie zastępczej lub rodzinnym domu dziecka – oryginał lub odpis postanowienia o umieszczeniu w rodzinie zastępczej lub rodzinnym domu dziecka
  4. w przypadku osób przebywających w dotychczasowej rodzinie zastępczej albo w rodzinnym domu dziecka, o których mowa w art. 37 ust. 2 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej – oświadczenie o pozostawaniu w dotychczasowej rodzinie zastępczej lub rodzinnym domu dziecka.
  5. w przypadku osób nieposiadających numeru PESEL, składając wniosek o przyznanie Karty, poza dokumentami, o których mowa w ust. 4, przedstawia się oryginały lub odpisy dokumentów potwierdzających prawo do przyznania Karty, w szczególności:
  • w przypadku rodzica – dokument potwierdzający tożsamość;
  • w przypadku małżonka rodzica – dokument potwierdzający tożsamość oraz akt małżeństwa;
  • w przypadku dzieci w wieku do ukończenia 18. roku życia – akt urodzenia lub dokument potwierdzający tożsamość;
  • w przypadku dzieci w wieku powyżej 18. roku życia – dokument potwierdzający tożsamość;
  • w przypadku dzieci legitymujących się orzeczeniem o umiarkowanym albo znacznym stopniu niepełnosprawności w wieku powyżej 18. roku życia – dokument potwierdzający tożsamość.
  1. W przypadku osób, o których mowa w art. 5 pkt 2, składając wniosek o przyznanie Karty, poza dokumentami, o których mowa w ust. 4 i 4a, okazuje się dokument potwierdzający prawo do zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
  2. Oświadczenia zawarte we wniosku oraz oświadczenia, o których mowa w ust. 4 pkt 1, 4 i 7, składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.”. Klauzula ta zastępuje pouczenie organu o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań.

VI. Jak złożyć wniosek za pomocą systemu informatycznego Emp@tia

Posiadacze aktywnej Karty Dużej Rodziny od dnia 9 czerwca 2021 roku mogą wyświetlać kartę w nowej publicznej aplikacji mobilnej (mObywatel) niezależnie od tego, w jakiej formie została ona przyznana (tj. karta tradycyjna czy karta elektroniczna).

Nie będzie zatem konieczności składania wniosku o domówienie karty w formie elektronicznej oraz ponoszenia opłaty z tego tytułu. Obecnie opłata ta wynosi 9,21 zł. Nie ponoszą jej osoby, które wnioskują o nową kartę w związku z np. przedłużeniem ważności karty lub zmianą danych na karcie, a także osoby wnioskujące o duplikat Karty.

Jak podkreślono w uzasadnieniu do projektu aplikacja mObywatel jest dostępna tylko dla osób posiadających mTożsamość (posiadających numer PESEL oraz dowód osobisty) lub elektroniczną legitymację szkolną. Z nowego rozwiązania nie skorzysta zatem część cudzoziemców. Dla nich pozostanie możliwość korzystania z tradycyjnej papierowej formy karty.
Dotychczasowa aplikacja mobilna (mKDR) zostanie zamknięta z końcem czerwca 2021 roku.

Zmiany dla posiadaczy KDR nastąpią automatycznie. Tym samym użytkownicy kart nie są zobowiązani dokonywać w Urzędzie Miasta żadnych formalności z tym związanych.
Instruktaż dla osób, które dopiero zamierzają pobrać aplikację: szczegółowe informacje dostępne są na stronie internetowej >https://www.gov.pl/web/cyfryzacja/karta-duzej-rodziny-juz-w-mobywatelu

Wniosek o przyznanie karty lub wydanie jej duplikatu składany w postaci elektronicznej opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP. W przypadku gdy wniosek ten składany jest z wykorzystaniem systemu, o którym mowa w ust. 9a, w systemie tym może być zapewniony inny sposób potwierdzenia pochodzenia oraz integralności przesłanych danych w postaci elektronicznej.

W przypadku gdy wniosek o przyznanie Karty lub jej duplikatu jest składany w formie, o której mowa w ust. 10, do wniosku dołącza się:

  1. oryginały dokumentów, o których mowa w ust. 4 i 5, w postaci elektronicznej lub
  2. elektroniczne kopie dokumentów, o których mowa w ust. 4 i 5, po uwierzytelnieniu ich w sposób określony w ust. 10.

W przypadku wniosku składanego w postaci elektronicznej, po wpisaniu do formularza wniosku numerów PESEL wnioskodawcy i członków rodziny wielodzietnej, formularz wniosku może być uzupełniony o dane zgromadzone w rejestrze PESEL w zakresie imion, nazwiska, daty urodzenia, stanu cywilnego, obywatelstwa wnioskodawcy i członków rodziny wielodzietnej.

Wniosku nie uzupełnia się o dane zgromadzone w rejestrze PESEL, jeżeli w oparciu o dane z rejestru PESEL i rejestru stanu cywilnego nie można stwierdzić stopnia pokrewieństwa pomiędzy wnioskodawcą a członkami rodziny wielodzietnej.

W przypadku niezgodności ze stanem faktycznym danych uzupełnionych z rejestru PESEL zawartych w formularzu wniosku wnioskodawca wskazuje w formularzu wniosku poprawne dane.

W przypadku braku w Elektronicznym Krajowym Systemie Monitoringu Orzekania o Niepełnosprawności informacji, o której mowa w art. 21 ust. 1 pkt 11, wójt wzywa wnioskodawcę do dołączenia orzeczenia o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności.

W przypadku awarii systemów teleinformatycznych służących do wymiany informacji drogą elektroniczną, o której mowa w ust. 9 pkt 1, wójt uzyskuje informacje, o których mowa w ust. 9 pkt 1, w drodze pisemnej wymiany informacji. Podmioty prowadzące rejestry publiczne przekazują te informacje niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia otrzymania wniosku wójta.

W przypadku braku możliwości samodzielnego uzyskania przez wójta informacji, o których mowa w ust. 9, z przyczyn nieleżących po stronie wójta, wójt wzywa wnioskodawcę do przedstawienia dokumentów potwierdzających te informacje.

Minister właściwy do spraw rodziny pozyskuje drogą elektroniczną informacje niezbędne do ustalenia prawa do Karty z rejestrów publicznych, w tym z rejestru PESEL, o którym mowa w przepisach o ewidencji ludności, z systemu informacji oświatowej, o którym mowa w przepisach o systemie informacji oświatowej, oraz z ogólnopolskiego wykazu studentów i ogólnopolskiego wykazu doktorantów, o których mowa w przepisach o szkolnictwie wyższym, w celu umożliwienia wójtowi weryfikacji prawa do Karty, a także w celu monitorowania przez ministra właściwego do spraw rodziny oraz wojewodę realizacji Karty przez wójta.

Minister właściwy do spraw rodziny w celu realizacji zadania, o którym mowa w ust. 18, przekazuje drogą elektroniczną podmiotom prowadzącym rejestry, o których mowa w ust. 18, dane, o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 1, 2, 5 i 6.

VII. Ważne informacje

W przypadku gdy Karta zostanie zgubiona, skradziona lub w inny sposób utracona, na wniosek członka rodziny wielodzietnej prezydent wydaje duplikat Karty.

Informacje dotyczące rządowego programu dla rodzin wielodzietnych oraz katalog ulg i zniżek dostępnych z Ogólnopolską Kartą Dużej Rodziny znajdują się  pod adresem >www.rodzina.gov.pl. Informacje te można również znaleźć  na stronie internetowej  Urzędu Miasta Ciechanów  www.umciechanow.pl 

VII. Termin załatwienia sprawy

Termin odbioru kart  30 dni od daty złożenia wniosku.

UWAGA:

Termin wydania Kart Dużej Rodziny może ulec wydłużeniu, gdyż produkcję blankietów kart oraz ich personalizację zapewnia minister właściwy do spraw zabezpieczenia społecznego. Spersonalizowane karty przekazywane są do Urzędu Miejskiego w Ciechanowie celem ich wydania.

Do odbioru osobiście w pokoju nr 4 Urzędu Miasta Ciechanów, Plac Jana Pawła II 6.

IX. Tryb odwoławczy             

Stronie przysługuje odwołanie od decyzji o odmowie wydania Karty do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Ciechanowie, ul. Rzeczkowska 6, 06-400 Ciechanów za pośrednictwem Prezydenta Miasta Ciechanów, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.

X. Sposób załatwienia sprawy

  1. złożenie wniosku w Wydziale Kontaktów Społecznych Urzędu Miasta Ciechanów pok. nr 4, Plac Jana Pawła II 6, lub za pomocą systemu eleinformatycznego PIU Emp@tia,
  2. odebranie Kart w Wydziale Kontaktów Społecznych Urzędu  Miasta Ciechanów.

 XI. Notatki

Urząd  Miasta Ciechanów jest czynny:
poniedziałek – piątek w godzinach 8.00-16.00

Drukuj
Zamknij