TA WITRYNA UŻYWA COOKIE. Przeczytaj więcej dlaczego używamy cookie oraz jak zmienić ustawienia przeglądarki odnośnie plików cookie.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Akceptuj
Biuletyn Informacji Publicznej

Biuletyn Informacji Publicznej Urzędu Miasta Ciechanów

Podgląd wersji

Podgląd wersji.
Data wytworzenia: 2020-12-07 15:19:55
Redaktor: Gostkowska Justyna
Opis: Modyfikacja treści strony
Urząd Miasta Ciechanów
KARTA INFORMACYJNA

WPO.K4

Numer

Podatek od nieruchomości od osób prawnych. Zgłoszenie powstania obowiązku podatkowego lub zgłoszenie zmian mających wpływ na wysokość opodatkowania w ciągu roku

1

Edycja

25.06.2020r.

Data edycji

I. Podstawa prawna:

  • Ustawa z 12 stycznia 1991 rok o podatkach i opłatach lokalnych (t. j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1170 ze zm.);
  • Ustawa z 29 sierpnia 1997 roku – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1325 ze zm.);
  • Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 30 maja 2019 r. w sprawie wzorów informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych oraz deklaracji na podatek od nieruchomości (t. j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1104).

II. Gdzie mogę załatwić sprawę, kiedy i kto mi w tym pomoże?

Wydział Podatków i Opłat, pokój nr 14
Urząd Miasta Ciechanów, Plac Jana Pawła II 6, 06-400 Ciechanów
Przyjęcia interesantów od poniedziałku do piątku w godz. 8.00 – 16:00
tel. (23) 672 32 41 do 44 wew. 220, 225, 226, 228 lub (23) 674 92 20, 674 92 25, 674 92 26, 674 92 28
e-mail: boi@umciechanow.pl lub podatki@umciechanow.pl

III. Ile muszę za to zapłacić?

Nie pobiera się opłat.

IV. Ile potrwa załatwienie mojej sprawy?

Niezwłocznie po złożeniu pełnej dokumentacji.

V. Co muszę zrobić, aby załatwić sprawę?

  1. Złożyć deklarację DN-1 „Deklaracja na podatek od nieruchomości” wraz z załącznikiem ZDN-1, ZDN-2 w terminie do 31 stycznia każdego roku podatkowego i wpłacać obliczony w deklaracji podatek bez wezwania w terminie do 15 dnia każdego miesiąca, a za styczeń do dnia 31 stycznia w formie papierowej lub przesłać z wykorzystaniem elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP).
  2. W przypadku gdy obowiązek podatkowy powstał przed dniem 01.07.2019 r. należy złożyć deklarację DN-1 „Deklaracja na podatek od nieruchomości” wraz załącznikami ZN-1 oraz ZNB-1 na formularzu zgodnym z Uchwałą Rady Miasta Ciechanów Nr 306/XXIV/2016 z dnia 27 października 2016 r.
  3. Nie złożenie deklaracji albo nie zapłacenie w całości lub w części podatku spowoduje wydanie przez organ podatkowy decyzji określającej wysokość zobowiązania podatkowego.

VI. Co jeszcze muszę wiedzieć?

W przypadku powstania lub wygaśnięcia obowiązku podatkowego w ciągu roku podatnik zobowiązany jest skorygować deklarację w terminie 14 dni od dnia zaistnienia okoliczności uzasadniających powstanie tego obowiązku.Złożyć deklarację „Deklaracja na podatek od nieruchomości”.

Drukuj
Zamknij