TA WITRYNA UŻYWA COOKIE. Przeczytaj więcej dlaczego używamy cookie oraz jak zmienić ustawienia przeglądarki odnośnie plików cookie.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Akceptuj
Biuletyn Informacji Publicznej

Biuletyn Informacji Publicznej Urzędu Miasta Ciechanów

Podgląd wersji

Podgląd wersji.
Data wytworzenia: 2020-03-24 12:16:49
Redaktor: Fila Mateusz
Opis: Modyfikacja treści strony

Dane kontaktowe

adres: ul. Plac Jana Pawła II 7
e-mail: strazmiejska@umciechanow.pl

Zakres działania

Na podstawie art. 11 ust. 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o strażach gminnych i § 52 Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Ciechanów do zadań Straży Miejskiej należy w szczególności:

  • 1) ochrona spokoju i porządku w miejscach publicznych;
  • 2) czuwanie nad porządkiem i kontrola ruchu drogowego – w zakresie określonym w przepisach o ruchu drogowym;
  • 3) Współdziałanie z właściwymi podmiotami w zakresie ratowania życia i zdrowia obywateli, pomocy w usuwaniu awarii technicznych i skutków klęsk żywiołowych oraz innych miejscowych zagrożeń;
  • 4) Zabezpieczenie miejsca przestępstwa, katastrofy lub innego podobnego zdarzenia albo miejsc zagrożonych takim zdarzeniem przed dostępem osób postronnych lub zniszczeniem śladów i dowodów, do momentu przybycia właściwych służb, a także ustalenie, w miarę możliwości, świadków zdarzenia;
  • 5) ochrona obiektów komunalnych i urządzeń użyteczności publicznej;
  • 6) współdziałanie z organizatorami i innymi służbami w ochronie porządku podczas zgromadzeń i imprez publicznych;
  • 7) doprowadzanie osób nietrzeźwych do izby wytrzeźwień lub miejsca ich zamieszkania, jeżeli osoby te zachowaniem swoim dają powód do zgorszenia w miejscu publicznym, znajdują się w okolicznościach zagrażających ich życiu lub zdrowiu albo zagrażają życiu i zdrowiu innych osób;
  • 8) informowanie społeczności lokalnej o stanie i rodzajach zagrożeń, a także inicjowanie i uczestnictwo w działaniach mających na celu zapobieganie popełnianiu przestępstw i wykroczeń oraz zjawiskom kryminogennym i współdziałanie w tym zakresie z organami państwowymi, samorządowymi i organizacjami społecznymi;
  • 9) konwojowanie dokumentów, przedmiotów wartościowych lub wartości pieniężnych dla potrzeb gminy.
  • 10) Bieżące utrzymanie i nadzór nad monitoringiem wizyjnym miasta.
  • 11) Realizacja zadań związanych z usuwaniem pojazdów na podstawie zapisów art. 50 a ustawy prawo o ruchu drogowym, będących w kompetencji straży gminnych.
  • 12)  Kompetencje i pozostałe zadania Straży Miejskiej określa Ustawa o Strażach Gminnych i Regulamin Straży Miejskiej
Drukuj
Zamknij