TA WITRYNA UŻYWA COOKIE. Przeczytaj więcej dlaczego używamy cookie oraz jak zmienić ustawienia przeglądarki odnośnie plików cookie.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Akceptuj
Biuletyn Informacji Publicznej

Biuletyn Informacji Publicznej Urzędu Miasta Ciechanów

Podgląd wersji

Podgląd wersji.
Data wytworzenia: 2020-03-24 11:10:51
Redaktor: Fila Mateusz
Opis: Modyfikacja treści strony
Urząd Miasta Ciechanów
KARTA INFORMACYJNA

SM.K1

Numer

Podejmowanie interwencji na zgłoszenie
o nie stosowaniu się do przepisów prawa

17

Edycja

2019-03-19

Data edycji

 

I. Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o strażach gminnych (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 1795).

II. Gdzie mogę załatwić sprawę, kiedy i kto mi w tym pomoże?

  • zgłoszenie osobiste: dyżurny Straży Miejskiej - pom. nr 6. Straż Miejska Urząd Miasta Ciechanów, plac Jana Pawła II 7, 06-400 Ciechanów;
  • zgłoszenie telefoniczne:
    1. telefon stacjonarny: 986;
    2. (23) 674 92 51 wewn. 251;
  • zgłoszenie pisemne/tekstowe:
    1. telefon komórkowy: 606 370 411 (sms - w godzinach pracy, wyłącznie dla osób głuchoniemych);
    2. e-mail: boi@umciechanow.pl;
    3. e-mail: strazmiejska@umciechanow.pl.
    4. pocztą na adres: Urzędu Miasta Ciechanów, plac Jana Pawła II 6, 06-400 Ciechanów.
    5. (23) 672 98 91 (faks);
    6. poprzez formularz kontaktowy na stronie Urzędu Miasta Ciechanów:

http://www.umciechanow.pl/dla_mieszkancow/zgloszenie_interwencji

 

III. Jakie informacje i dokumenty muszę dostarczyć?

W zgłoszeniu należy  podać:

  • dokładny opis zdarzenia z ewentualnym określeniem rodzaju naruszonego przepisu prawa;
  • miejsce (nazwa ulicy, nr najbliższej nieruchomości lub nazwa najbliższego, charakterystycznego obiektu lub punktu), w którym doszło do zdarzenia/wykroczenia;
  • przybliżoną datę i czas zdarzenia/ popełnienia wykroczenia;
  • jeśli to możliwe: markę i nr rejestracyjny pojazdu (przy wykroczeniach przeciwko bezpieczeństwu i porządkowi w komunikacji);
  • dane sprawcy wykroczenia – jeśli dane te są znane zgłaszającemu;
  • inne informacje, o które poprosi osoba przyjmująca zgłoszenie – nie wymaga się podania imienia, nazwiska i adresu osoby zgłaszającej, aczkolwiek informacje te, udzielone na prośbę przyjmującego zgłoszenie, mogą być niezbędne dla ułatwienia funkcjonariuszom prowadzenia czynności wyjaśniających i w momencie wystąpienia trudności przy wykonywaniu działań interwencyjnych.

IV. Ile muszę za to zapłacić?

Bez opłat.

V. Ile potrwa załatwienie mojej sprawy?

Interwencja Straży Miejskiej nastąpi:

  • w sprawach pilnych, dotyczących zagrożenia dla życia, zdrowia i mienia – możliwie jak najszybciej, lecz w czasie nie dłuższym niż 30 minut od momentu zgłoszenia osobistego lub telefonicznego;
  • w pozostałych sprawach – bez zbędnej zwłoki, w miarę posiadanych możliwości kadrowych i sprzętowych;
  • w niektórych sprawach termin i godzina interwencji może zostać ustalona po przeprowadzeniu wstępnych uzgodnień wewnątrzwydziałowych, z przełożonymi,
    z osobą zgłaszającą lub z innymi służbami i instytucjami;
  • ostateczny czas ostatecznego załatwienia sprawy, tj. doprowadzenia do wyegzekwowania od sprawcy wykroczenia zachowania zgodnego z przepisami prawa i zakończenia czynności, jest uzależniony od stopnia skomplikowania czynności wyjaśniająco - sprawdzających.

 

VI. Co jeszcze muszę wiedzieć?

Osoba zgłaszająca może uzyskać informacje na temat podjętych działań i ich efektów w siedzibie Straży Miejskiej i pod numerami telefonów Straży Miejskiej podanymi wyżej, lub zażądać ich w formie pisemnej zgodnie z obowiązującymi przepisami.

VII. Co muszę zrobić, aby załatwić sprawę?

Należy dokonać osobistego, pisemnego lub telefonicznego zgłoszenia, które powinno zawierać informacje wymienione w punkcie III, oraz udzielać wszelkiej możliwej pomocy (dodatkowe informacje, ewentualny udział w konfrontacji, występowanie w charakterze świadka zdarzenia itp.), o którą zwrócą się strażnicy miejscy w trakcie prowadzenia postępowania wyjaśniającego.

Drukuj
Zamknij