TA WITRYNA UŻYWA COOKIE. Przeczytaj więcej dlaczego używamy cookie oraz jak zmienić ustawienia przeglądarki odnośnie plików cookie.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Akceptuj
Biuletyn Informacji Publicznej

Biuletyn Informacji Publicznej Urzędu Miasta Ciechanów

Podgląd wersji

Podgląd wersji.
Data wytworzenia: 2019-09-12 10:11:39
Redaktor: Łęgowska Joanna
Opis: Modyfikacja treści strony
Urząd Miasta Ciechanów
KARTA INFORMACYJNA

WGN.K5

Numer

Zatwierdzenie projektu podziału nieruchomości

8

Edycja

2019-09-11

Data edycji

I. Podstawa prawna:

  • Ustawa  z dnia 21 sierpnia 1997 r o  gospodarce nieruchomościami
  • Rozporządzenie  Rady  Ministrów  z  dnia  7 grudnia 2004 r.  w   sprawie  sposobu  i trybu dokonywania podziałów nieruchomości

II. Gdzie mogę załatwić sprawę, kiedy i kto mi w tym pomoże?

Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami

ul. Wodna 1, pokój nr 307, Urząd Miasta Ciechanów, Plac Jana Pawła II nr 6

od poniedziałku do piątku w godzinach  800- 1600

Tel.0 23 674 92 42, adres e-mail: boi@umciechanow.pl

III. Jakie informacje i dokumenty muszę dostarczyć?

Wniosek o wydanie decyzji zatwierdzającej projekt podziału nieruchomości – WGN.K5-F1 

  • w 1 etapie
    • tytuł własności nieruchomości
    • wstępny projekt podziału na mapie zasadniczej w skali 1:500 lub 1:1000
  • w 2 etapie dokumenty wykonane przez geodetę uprawnionego:
    • mapa z projektem podziału (wszystkie posiadane egzemplarze)
    • wykaz zmian gruntowych (wszystkie posiadane egzemplarze)
    • wykaz synchronizacyjny (jeżeli oznaczenie działek gruntu w katastrze nieruchomości jest inne niż w księdze wieczystej)
    • protokół z przyjęcia granic nieruchomości
    • karta ewidencyjna budynków (jeżeli dzielone działki gruntu były zabudowane)

IV. Ile muszę za to zapłacić?

Nie pobiera się.

V. Ile potrwa załatwienie mojej sprawy?

1 etap - do 14 dni

2 etap - do 14 dni

VI. Co jeszcze muszę wiedzieć?

  • w 1 etapie -  Wydział Planowania Przestrzennego  wyda opinię w sprawie możliwości i sposobie  podziału nieruchomości
  • wniosek składa właściciel ( wszyscy współwłaściciele) lub wieczysty użytkownik (wszyscy współużytkownicy wieczyści) nieruchomości
  • w przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów, wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia
  • w 2 etapie - Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami wyda decyzję o zatwierdzeniu podziału
  • na podstawie art. 127 § 1 i 2, art. 129 § 1 i 2 w związku z art. 17 pkt 1 Kodeksu  postępowania administracyjnego, od niniejszej decyzji służy stronom odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Ciechanowie, za pośrednictwem Prezydenta Miasta Ciechanów, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia
  • zgodnie z art.127a Kodeksu postępowania administracyjnego w trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec Prezydenta Miasta Ciechanów. Z dniem doręczenia Prezydentowi Miasta Ciechanów  oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron   postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna. Wobec tego strony postępowania nie mają możliwości zaskarżenia decyzji do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego.     Nie jest możliwe skuteczne cofnięcie oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia  odwołania. W przypadku złożenia odwołania strona może zawrzeć w odwołaniu wniosek       o przeprowadzenie przez organ odwoławczy postępowania wyjaśniającego w zakresie        niezbędnym do rozstrzygnięcia sprawy, za zgodą pozostałych stron postępowania.

VII. Co muszę zrobić, aby załatwić sprawę?

  • złożyć wniosek o wydanie decyzji zatwierdzającej projekt podziału
  • odebrać  decyzję  za potwierdzeniem zwrotnym
  • po czternastu dniach odebrać  pozostałe dokumenty opatrzone klauzulą o zatwierdzeniu projektu podziału
  • przekazać ostateczną decyzję o podziale do Starostwa Powiatowego celem ujawnienia podziału w ewidencji gruntów
Drukuj
Zamknij