Biuletyn Informacji Publicznej Urzędu Miasta Ciechanów
Data wytworzenia: | 2018-03-07 11:11:12 |
---|---|
Redaktor: | Mielnicki Tomasz |
Opis: | Modyfikacja treści strony |
![]() |
KARTA INFORMACYJNA |
WKS.K4 Numer |
|
Wydanie karty / duplikatu |
4 Edycja |
2018-02-20 Data edycji |
Ustawa z dnia 5 grudnia 2014r. o Karcie Dużej Rodziny (Dz.U. z 2017r., poz.1832,2161).
Wydział Kontaktów Społecznych, Urząd Miasta Ciechanów, Plac Jana Pawła II 6
Bożena Żywiecka - kierownik wydziału
pok. Nr 1a
Plac Jana Pawła II 6,
tel. 23 674 92 80,
e-mail: wks@umciechanow.pl
Iwona Ciećko - pok. Nr 4
Plac Jana Pawła II 6
tel.: 23 674 92 82 w godzinach pracy urzędu – 8:00-16:00
Wydział Kontaktów Społecznych Urzędu Miasta w Ciechanowie pok. Nr 4, lub za pomocą systemu teleinformatycznego PIU Emp@tia.
Po upływie tego czasu, jak i w przypadkach gdy od dnia 1 stycznia 2018r. członek rodziny wielodzietnej złoży wniosek o przyznanie Karty Dużej Rodziny , tylko w jednej formie, a następnie po jej przyznaniu złoży wniosek o dodatkową formę Karty, to do wniosku musi załączyć dowód opłaty w kwocie 9,21 zł.
UWAGA:
Wpłaty z tytułu opłaty za wydanie duplikatu Karty Dużej Rodziny należy dokonać w kasach Urzędu Miasta w Ciechanowie w godz. pn 830 - 1500 i 830 - 1430
lub na rachunek bankowy Urzędu Miasta w Ciechanowie:
81 1600 1462 1837 0686 3000 0001
Potwierdzenie wniesienia opłaty należy dołączyć do wniosku.
Wniosek o przyznanie Karty Dużej Rodziny/ wydanie duplikatu Karty Dużej Rodziny
w ramach rządowego programu dla rodzin wielodzietnych.
Składając wniosek o przyznanie Karty, przedstawia się w szczególności:
Wniosek o przyznanie karty lub wydanie jej duplikatu składany w postaci elektronicznej opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP. W przypadku gdy wniosek ten składany jest z wykorzystaniem systemu, o którym mowa w ust. 9a, w systemie tym może być zapewniony inny sposób potwierdzenia pochodzenia oraz integralności przesłanych danych w postaci elektronicznej.
W przypadku gdy wniosek o przyznanie Karty lub jej duplikatu jest składany w formie, o której mowa w ust. 10, do wniosku dołącza się:
W przypadku wniosku składanego w postaci elektronicznej, po wpisaniu do formularza wniosku numerów PESEL wnioskodawcy i członków rodziny wielodzietnej, formularz wniosku może być uzupełniony o dane zgromadzone w rejestrze PESEL w zakresie imion, nazwiska, daty urodzenia, stanu cywilnego, obywatelstwa wnioskodawcy i członków rodziny wielodzietnej.
Wniosku nie uzupełnia się o dane zgromadzone w rejestrze PESEL, jeżeli w oparciu o dane z rejestru PESEL i rejestru stanu cywilnego nie można stwierdzić stopnia pokrewieństwa pomiędzy wnioskodawcą a członkami rodziny wielodzietnej.
W przypadku niezgodności ze stanem faktycznym danych uzupełnionych z rejestru PESEL zawartych w formularzu wniosku wnioskodawca wskazuje w formularzu wniosku poprawne dane.
W przypadku braku w Elektronicznym Krajowym Systemie Monitoringu Orzekania o Niepełnosprawności informacji, o której mowa w art. 21 ust. 1 pkt 11, wójt wzywa wnioskodawcę do dołączenia orzeczenia o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności.
W przypadku awarii systemów teleinformatycznych służących do wymiany informacji drogą elektroniczną, o której mowa w ust. 9 pkt 1, wójt uzyskuje informacje, o których mowa w ust. 9 pkt 1, w drodze pisemnej wymiany informacji. Podmioty prowadzące rejestry publiczne przekazują te informacje niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia otrzymania wniosku wójta.
W przypadku braku możliwości samodzielnego uzyskania przez wójta informacji, o których mowa w ust. 9, z przyczyn nieleżących po stronie wójta, wójt wzywa wnioskodawcę do przedstawienia dokumentów potwierdzających te informacje.
Minister właściwy do spraw rodziny pozyskuje drogą elektroniczną informacje niezbędne do ustalenia prawa do Karty z rejestrów publicznych, w tym z rejestru PESEL, o którym mowa w przepisach o ewidencji ludności, z systemu informacji oświatowej, o którym mowa w przepisach o systemie informacji oświatowej, oraz z ogólnopolskiego wykazu studentów i ogólnopolskiego wykazu doktorantów, o których mowa w przepisach o szkolnictwie wyższym, w celu umożliwienia wójtowi weryfikacji prawa do Karty, a także w celu monitorowania przez ministra właściwego do spraw rodziny oraz wojewodę realizacji Karty przez wójta.
Minister właściwy do spraw rodziny w celu realizacji zadania, o którym mowa w ust. 18, przekazuje drogą elektroniczną podmiotom prowadzącym rejestry, o których mowa w ust. 18, dane, o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 1, 2, 5 i 6.
W przypadku gdy Karta zostanie zgubiona, skradziona lub w inny sposób utracona, na wniosek członka rodziny wielodzietnej prezydent wydaje duplikat Karty.
Informacje dotyczące rządowego programu dla rodzin wielodzietnych oraz katalog ulg
i zniżek dostępnych z Ogólnopolską Kartą Dużej Rodziny znajdują się pod adresem www.rodzina.gov.pl. Informacje te można również znaleźć na stronie internetowej Urzędu Miasta Ciechanów www.umciechanow.pl
Termin odbioru kart 30 dni od daty złożenia wniosku.
UWAGA:
Termin wydania Kart Dużej Rodziny może ulec wydłużeniu, gdyż produkcję blankietów kart oraz ich personalizację zapewnia minister właściwy do spraw zabezpieczenia społecznego. Spersonalizowane karty przekazywane są do Urzędu Miejskiego w Ciechanowie celem ich wydania.
Do odbioru osobiście w pokoju nr 4 Urzędu Miasta Ciechanów, Plac Jana Pawła II 6.
Stronie przysługuje odwołanie od decyzji o odmowie wydania Karty do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Ciechanowie, ul. Rzeczkowska 6 , 06-400Ciechanów za pośrednictwem Prezydenta Miasta Ciechanów w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
Urząd Miasta Ciechanów jest czynny:
poniedziałek – piątek w godzinach 8.00-16.00