TA WITRYNA UŻYWA COOKIE. Przeczytaj więcej dlaczego używamy cookie oraz jak zmienić ustawienia przeglądarki odnośnie plików cookie.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Akceptuj
Biuletyn Informacji Publicznej

Biuletyn Informacji Publicznej Urzędu Miasta Ciechanów

Podgląd wersji

Podgląd wersji.
Data wytworzenia: 2016-11-10 09:14:21
Redaktor: Żochowski Paweł
Opis: Modyfikacja treści strony
Urząd Miasta Ciechanów
KARTA INFORMACYJNA

ZPD.K19

Numer

Zwrot podatku akcyzowego dla podatników podatku rolnego

8

Edycja

2015-04-15

Data edycji

I. Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 10 marca 2006 r. o zwrocie podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej (Dz. U. Nr 52, poz.379 z późn. zm.).
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego ( t.j. Dz. U. z 2013 r., poz.267).
  • Rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 28 czerwca 2013 r. w sprawie wzoru wniosku o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej (Dz.U. z 2013, poz. 789 ).
  • Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 25.11.2014 r. w sprawie stawki zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej na 1 litr oleju 2015 r. (Dz.U. z 2014 r., poz.1669).

II. Gdzie mogę załatwić sprawę, kiedy i kto mi w tym pomoże?

Wydział Organizacyjny - Referat Obsługi Przedsiębiorców, pokój nr 115                                                  
Urząd Miasta Ciechanów, Plac Jana Pawła II 6, 06-400 Ciechanów
od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-15.30
tel. (23) 674 92 53, 674 92 06
e-mail: boi@umciechanow.pl

III. Jakie informacje i dokumenty muszę dostarczyć?

  • Wniosek o zwrot podatku akcyzowego w terminie od 1 do końca lutego  i od 01- 31 sierpnia danego roku kalendarzowego – ZPD.K19-F1
  • Oryginały faktur VAT stanowiące dowód zakupu oleju napędowego w okresie od 1 sierpnia do 31 stycznia o ile wniosek składany jest w miesiącu lutym i od 01 lutego do 31 lipca o ile wniosek składany jest w sierpniu danego roku.
  • Odpis z Krajowego Rejestru Sądowego w przypadku, gdy producent rolny podlega wpisowi do tego rejestru.

IV. Ile muszę za to zapłacić?

Wniosek wraz z załącznikami oraz decyzja nie podlegają opłacie skarbowej.

V. Ile potrwa załatwienie mojej sprawy?

  • 30 dni od dnia złożenia wniosku,
  • wypłata kwoty zwrotu podatku określona w decyzji nastąpi w terminie od 01 - 30 kwietnia danego roku o ile wniosek został złożony w miesiącu lutym i od 01-31 października o ile wniosek został złożony w miesiącu sierpniu danego roku.

VI. Co jeszcze muszę wiedzieć?

Od decyzji odmawiającej stronie zwrotu podatku akcyzowego w określonej kwocie służy prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Ciechanowie za pośrednictwem Prezydenta Miasta Ciechanów (odwołanie składa się w Biurze Podawczym , ul. Wodna 1) w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.

VII. Co muszę zrobić, aby załatwić sprawę?

  • Odbiór decyzji może nastąpić w jednej z dwóch form: osobiście przez wnioskodawcę w ustalonym terminie lub za pośrednictwem poczty. O formie odbioru decyduje wnioskodawca
  • Zwrot podatku dokonywany będzie na wskazany przez producenta rolnego rachunek bankowy, lub w kasie Urzędu Miasta Ciechanów
  • Decyzję uprawniającą do otrzymania zwrotu podatku akcyzowego otrzymuje osoba, która:
    • Jest podatnikiem podatku rolnego
    • Jest producentem rolnym
Drukuj
Zamknij