TA WITRYNA UŻYWA COOKIE. Przeczytaj więcej dlaczego używamy cookie oraz jak zmienić ustawienia przeglądarki odnośnie plików cookie.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Akceptuj
Biuletyn Informacji Publicznej

Biuletyn Informacji Publicznej Urzędu Miasta Ciechanów

Podgląd wersji

Podgląd wersji.
Data wytworzenia: 2016-11-10 09:05:09
Redaktor: Żochowski Paweł
Opis: Modyfikacja treści strony
Urząd Miasta
Ciechanów
KARTA INFORMACYJNA

ZPD.K2

Numer

Licencja na wykonywanie transportu drogowego taksówką

11

Edycja

2015-04-14

Data edycji

I. Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 6 września 2001r o transporcie drogowym ( t.j. Dz. U. z. 2013 r., poz. 1414 z późn. zm.) oraz Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 6 sierpnia 2013 r.w sprawie wysokości opłat za czynności administracyjne związane z wykonywaniem przewozu drogowego oraz za egzaminowanie i wydawanie certyfikatu kompetencji zawodowych (Dz. U. z 2013, poz. 916).
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2013 r., poz. 267 z późn. zm.).

II. Gdzie mogę załatwić sprawę, kiedy i kto mi w tym pomoże?

Wydział Organizacyjny - Referat Obsługi Przedsiębiorców, pokój nr 115                                                  
Urząd Miasta Ciechanów, Plac Jana Pawła II 6, 06-400 Ciechanów
od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-15.30
tel. (23) 674 92 53, 674 92 06
e-mail: boi@umciechanow.pl

III. Jakie informacje i dokumenty muszę dostarczyć?

  • „Wniosek o udzielenie licencji na wykonywanie krajowego drogowego przewozu osób TAXI” – ZPD.K2–F1
  • zaświadczenie albo oświadczenie o niekaralności
  • oświadczenie przedsiębiorcy o zamiarze zatrudnienia kierowców, którzy spełniają warunki określone przepisami prawa o ruchu drogowym
  • kopia dowodu rejestracyjnego potwierdzona urzędowo przez właściwe ze względu na miejsce zamieszkania przedsiębiorcy Starostwo Powiatowe, a w przypadku, gdy wnioskujący nie jest właścicielem pojazdu, dokument stwierdzający prawo do dysponowania pojazdem (wymagany wpis w dowodzie rejestracyjnym przeznaczenie pojazdu do usług „taxi”)
  • kserokopia prawa jazdy
  • kserokopia świadectwa legalizacji taksometru
  • kserokopia zaświadczenia z badania technicznego dopuszczającego pojazd do ruchu
  • zaświadczenia z Urzędu Skarbowego i Zakładu Ubezpieczeń Społecznych potwierdzające 5-letnią praktykę w zakresie wykonywania transportu drogowego taksówką
  • zaświadczenie o ukończeniu szkolenia w zakresie transportu drogowego taksówką, potwierdzone zdanym egzaminem (w przypadku braku 5 – letniej udokumentowanej praktyki)

Kserokopie dokumentów wymienionych w pkt 5, 6, 7 poświadcza przedsiębiorca lub notariusz.

IV. Ile muszę za to zapłacić?

Opłata za wydanie licencji wnoszona jest wraz z wnioskiem: za udzielenie licencji na okres:

  • od 2 do 15 lat – 200 zł
  • od 15 do 30 lat – 250 zł
  • od 30 do 50 lat – 300 zł

Opłatę za wydanie licencji dokonuje się w kasie Urzędu Miasta.

V. Ile potrwa załatwienie mojej sprawy?

Do 1 miesiąca.

VI. Co jeszcze muszę wiedzieć?

Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Ciechanowie za pośrednictwem Prezydenta Miasta Ciechanów (odwołanie składa się w Biurze Podawczym ul. Wodna 1) w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.

VII. Co muszę zrobić, aby załatwić sprawę?

Złożyć wniosek wraz z załącznikami wymienionymi w pkt III. Po rozpatrzeniu wniosku i dokonaniu opłaty zostanie wydana licencja na wykonywanie transportu drogowego taksówką.

Drukuj
Zamknij