TA WITRYNA UŻYWA COOKIE. Przeczytaj więcej dlaczego używamy cookie oraz jak zmienić ustawienia przeglądarki odnośnie plików cookie.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Akceptuj
Biuletyn Informacji Publicznej

Biuletyn Informacji Publicznej Urzędu Miasta Ciechanów

Podgląd wersji

Podgląd wersji.
Data wytworzenia: 2016-10-06 11:36:48
Redaktor: Goszczyńska Anna
Opis: Modyfikacja treści strony

 Karty informacyjne znajdują się w panelu po lewej i na końcu strony

Zakres działania

  • Wykonywanie obowiązków kierownika USC.
  • Prowadzenie akt stanu cywilnego na podstawie przepisów o aktach stanu cywilnego, Ustawy o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej oraz Kodeksu Rodzinnego i Opiekuńczego, a w szczególności:
    • rejestracja urodzeń,
    • rejestracja małżeństw zawartych w Urzędzie Stanu Cywilnego, poza urzędem oraz rejestracja małżeństw zawartych w formie wyznaniowej ze skutkiem cywilno-prawnym,
    • rejestracja zgonów,
    • rejestracja urodzeń, małżeństw i zgonów, które nastąpiły za granicą i nie zostały tam zarejestrowane;
    • transkrypcja zagranicznych aktów  stanu cywilnego do polskiego rejestru,
    • odtwarzanie treści aktów stanu cywilnego;
    • uzupełnienie aktów stanu cywilnego;
    • sprostowanie aktów  stanu cywilnego;
    • orzekanie o zmianie imienia i nazwiska ;
    • wydawanie zaświadczeń o stanie cywilnym;
    • wydawanie zaświadczeń z rejestru stanu cywilnego;
    • wydawanie zaświadczeń o zdolności prawnej do zawarcia małżeństwa  za granicą;
    • wydawanie zaświadczeń o przyjętych sakramentach;
    • przyjmowanie oświadczeń  o uznanie ojcostwa składane przed Kierownikiem Urzędu Stanu Cywilnego i prowadzenie rejestru uznań;
    • przyjmowanie oświadczeń o nadaniu nazwiska męża matki/ojca, o zmianie imienia (imion) dziecka, o zmianie nazwiska pierwszego wspólnego dziecka pochodzącego z małżeństwa,
    • przyjmowanie oświadczeń o powrocie  osoby rozwiedzionej do nazwiska, które nosiła przed zawarciem małżeństwa;
    • wydawanie odpisów z rejestru stanu cywilnego;
    • migracja aktów z ksiąg papierowych do rejestru stanu cywilnego;
    • uznawanie orzeczenia o rozwodzie, separacji lub unieważnieniu małżeństwa wydanego na terenie Unii Europejskiej;
    • uznawanie orzeczenia o rozwodzie , separacji lub unieważnieniu małżeństwa wydanego w państwach nie należących do Unii Europejskiej,
    • organizowanie jubileuszy 50- lecia  Pożycia małżeńskiego  oraz jubileuszy setnych urodzeń;
    • przyjęcie przez Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego oświadczenia ostatniej woli  spadkodawcy w postaci testamentu;
    • występowanie o nadanie numeru PESEL w związku ze sporządzeniem aktu urodzenia  dla osób urodzonych w Polsce;
    • wprowadzenie do rejestru  PESEL zameldowania dziecka w związku ze sporządzeniem aktu urodzenia;
    • występowanie o zmianę numeru PESEL w przypadku sprostowania daty urodzenia lub zmiany  płci;
    • wprowadzenie do rejestru PESEL danych o wymeldowaniu w związku  ze zgonem osób posiadających numer PESEL;
    • aktualizacja na podstawie zagranicznego dokumentu stanu cywilnego, w rejestrze PESEL danych odnośnie stanu cywilnego, zawartego małżeństwa czy zgonu osoby  posiadającej PESEL, dla której nie sporządzono polskiego aktu stanu cywilnego.
  • Kontakty z organizacjami kulturalnymi i wyznaniowymi w kontekście zadań Urzędu Stanu Cywilnego.
  • Współpraca z sądami, placówkami oświatowymi, wychowawczymi, dyplomatycznymi w zakresie stosowania przepisów Prawo o aktach stanu cywilnego.

[treść generowana dynamicznie]

Drukuj
Zamknij