TA WITRYNA UŻYWA COOKIE. Przeczytaj więcej dlaczego używamy cookie oraz jak zmienić ustawienia przeglądarki odnośnie plików cookie.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Akceptuj
Biuletyn Informacji Publicznej

Biuletyn Informacji Publicznej Urzędu Miasta Ciechanów

Podgląd wersji

Podgląd wersji.
Data wytworzenia: 2016-10-06 11:24:29
Redaktor: Goszczyńska Anna
Opis: Modyfikacja treści strony
Urząd Miasta
Ciechanów
KARTA INFORMACYJNA

IMiOŚ.K20

Numer

Zezwolenie na zajęcie pasa drogowego dla ulic gminnych

11

Edycja

2013-11-12

Data edycji

I. Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 260).
  • Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 1 czerwca 2004 r. w sprawie określenia warunków udzielania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego (Dz. U. z 2004 r. Nr 140, poz. 1481).
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz. U. z 2013 r.  poz. 267.).
  • Uchwała Nr 82/VII/2011 Rady Miasta Ciechanów z dnia 28 kwietnia 2011 r. w sprawie ustalenia wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego dróg gminnych na cele niezwiązane z budową, przebudową, remontem, utrzymaniem i ochroną dróg (Dz. Urz. Woj. Mazowieckiego z 2011 r. Nr 85 poz. 2727).
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2012 r. poz. 1282 z późn. zm.).

II. Gdzie mogę załatwić sprawę, kiedy i kto mi w tym pomoże?

Wydział Inżynierii Miejskiej i Ochrony Środowiska, Pl. Jana Pawła II 6
Pracownicy wydziału pracują w dni robocze w godz. 8.00 do 16.00
tel. (23) 674 92 47, 674 92 48
e-mail: boi@umciechanow.pl

III. Jakie informacje i dokumenty muszę dostarczyć?

Wniosek o zajęcie pasa drogowego wraz z załącznikami:

  • plan sytuacyjny w skali 1:500 lub 1:1000, z zaznaczeniem granic i podaniem wymiarów powierzchni zajęcia pasa drogowego,
  • pełnomocnictwo wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej, jeżeli wnioskodawca reprezentowany będzie przez pełnomocnika.

Uwaga! Pełnomocnictwo zgodnie z art. 1 ust. 1 pkt 2a ustawy o opłacie skarbowej podlega opłacie w wysokości 17,00 zł.

  • projekt organizacji ruchu drogowego zatwierdzony przez zarządzającego ruchem,
  • harmonogram robót, w przypadku etapowania zajęcia pasa drogowego.

W załączeniu formularz IMiOŚ K20-F1 IMiOŚ K20-F2 lub w przypadku awarii formularz IMiOŚ K20-F3

IV. Ile muszę za to zapłacić?

  • Opłata za zajęcie pasa drogowego wyliczona zgodnie z uchwałą wymienioną w pkt I.4.

V. Ile potrwa załatwienie mojej sprawy?

Wydanie zezwolenia lub jego odmowa następuje w formie decyzji administracyjnej, w terminie do 30 dni od daty złożenia wniosku oraz wymaganych dokumentów.

VI. Co jeszcze muszę wiedzieć?

  • Od decyzji służy odwołanie w terminie 14 dni do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Prezydenta Miasta Ciechanów.
  • Odwołanie należy złożyć w Biurze Podawczym Biura Obsługi Interesanta Urzędu Miasta Ciechanów przy ul. Wodnej 1.
  • W przypadku zajęcia pasa drogowego bez zezwolenia zarządca drogi orzeka o przywróceniu pasa drogowego do stanu poprzedniego i pobiera opłaty karne w wysokości dziesięciokrotnej należnej opłaty.

VII. Co muszę zrobić, aby załatwić sprawę?

  • Złożyć wniosek z załącznikami w Biurze Podawczym Biura Obsługi Interesanta Urzędu Miasta Ciechanów przy ul. Wodnej 1.
  • Oczekiwać na rozpatrzenie sprawy w terminach określonych w niniejszej karcie informacyjnej.
  • Wnieść opłatę za zajęcie pasa drogowego na konto lub w kasie Urzędu Miasta.
  • Odebrać decyzję.
  • Zgłosić zakończenie robót.
  • Uczestniczyć w odbiorze wykonanych robót.
Drukuj
Zamknij