TA WITRYNA UŻYWA COOKIE. Przeczytaj więcej dlaczego używamy cookie oraz jak zmienić ustawienia przeglądarki odnośnie plików cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Biuletyn Informacji Publicznej Urzędu Miasta Ciechanów
Podgląd wersji
Podgląd wersji.
Data wytworzenia:
2016-10-06 10:56:10
Redaktor:
Goszczyńska Anna
Opis:
Modyfikacja treści strony
Zakres działania
Wykonywanie obowiązków kierownika USC.
Prowadzenie akt stanu cywilnego na podstawie przepisów o aktach stanu cywilnego, Ustawy o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej oraz Kodeksu Rodzinnego i Opiekuńczego, a w szczególności:
rejestracja urodzeń,
rejestracja małżeństw zawartych w Urzędzie Stanu Cywilnego, poza urzędem oraz rejestracja małżeństw zawartych w formie wyznaniowej ze skutkiem cywilno-prawnym,
rejestracja zgonów,
rejestracja urodzeń, małżeństw i zgonów, które nastąpiły za granicą i nie zostały tam zarejestrowane;
transkrypcja zagranicznych aktów stanu cywilnego do polskiego rejestru,
odtwarzanie treści aktów stanu cywilnego;
uzupełnienie aktów stanu cywilnego;
sprostowanie aktów stanu cywilnego;
orzekanie o zmianie imienia i nazwiska ;
wydawanie zaświadczeń o stanie cywilnym;
wydawanie zaświadczeń z rejestru stanu cywilnego;
wydawanie zaświadczeń o zdolności prawnej do zawarcia małżeństwa za granicą;
wydawanie zaświadczeń o przyjętych sakramentach;
przyjmowanie oświadczeń o uznanie ojcostwa składane przed Kierownikiem Urzędu Stanu Cywilnego i prowadzenie rejestru uznań;
przyjmowanie oświadczeń o nadaniu nazwiska męża matki/ojca, o zmianie imienia (imion) dziecka, o zmianie nazwiska pierwszego wspólnego dziecka pochodzącego z małżeństwa,
przyjmowanie oświadczeń o powrocie osoby rozwiedzionej do nazwiska, które nosiła przed zawarciem małżeństwa;
wydawanie odpisów z rejestru stanu cywilnego;
migracja aktów z ksiąg papierowych do rejestru stanu cywilnego;
uznawanie orzeczenia o rozwodzie, separacji lub unieważnieniu małżeństwa wydanego na terenie Unii Europejskiej;
uznawanie orzeczenia o rozwodzie , separacji lub unieważnieniu małżeństwa wydanego w państwach nie należących do Unii Europejskiej,
organizowanie jubileuszy 50- lecia Pożycia małżeńskiego oraz jubileuszy setnych urodzeń;
przyjęcie przez Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego oświadczenia ostatniej woli spadkodawcy w postaci testamentu;
występowanie o nadanie numeru PESEL w związku ze sporządzeniem aktu urodzenia dla osób urodzonych w Polsce;
wprowadzenie do rejestru PESEL zameldowania dziecka w związku ze sporządzeniem aktu urodzenia;
występowanie o zmianę numeru PESEL w przypadku sprostowania daty urodzenia lub zmiany płci;
wprowadzenie do rejestru PESEL danych o wymeldowaniu w związku ze zgonem osób posiadających numer PESEL;
aktualizacja na podstawie zagranicznego dokumentu stanu cywilnego, w rejestrze PESEL danych odnośnie stanu cywilnego, zawartego małżeństwa czy zgonu osoby posiadającej PESEL, dla której nie sporządzono polskiego aktu stanu cywilnego.
Kontakty z organizacjami kulturalnymi i wyznaniowymi w kontekście zadań Urzędu Stanu Cywilnego.
Współpraca z sądami, placówkami oświatowymi, wychowawczymi, dyplomatycznymi w zakresie stosowania przepisów Prawo o aktach stanu cywilnego.