TA WITRYNA UŻYWA COOKIE. Przeczytaj więcej dlaczego używamy cookie oraz jak zmienić ustawienia przeglądarki odnośnie plików cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Biuletyn Informacji Publicznej Urzędu Miasta Ciechanów
Podgląd wersji
Podgląd wersji.
Data wytworzenia:
2016-10-06 09:15:55
Redaktor:
Goszczyńska Anna
Opis:
Modyfikacja treści strony
ul. Wodna 1 so@umciechanow.pl
Zakres działania
Realizacja zadań związanych z prowadzeniem ewidencji ludności w formie elektronicznej: w Powszechnym Elektronicznym Systemie Ewidencji Ludności zwanym ,, rejestrem PESEL” w gminnym rejestrze mieszkańców oraz rejestrze zamieszkania cudzoziemców ( również w formie kartotecznej) gdzie dane uzupełniane są na podstawie zgłoszeń obywateli polskich o zameldowania na pobyt stały i czasowy oraz wymeldowaniu z tych pobytów, oraz zgłoszeń wyjazdu poza granice Rzeczpospolitej Polskiej oraz powrotu z wyjazdu poza granice RP.
Prowadzenie spraw związanych z obowiązkiem meldunkowym cudzoziemców oraz cudzoziemców będących obywatelami państwa członkowskiego Unii Europejskiego.
Występowanie z urzędu o nadawanie numerów ewidencyjnych PESEL obywatelom polskim zamieszkałym poza granicami RP w związku z ubieganiem się o polski dokument tożsamości.
Wydawanie zaświadczeń z rejestru mieszkańców.
Prowadzenie postępowań administracyjnych ( w tym rozpraw administracyjnych) i wydawanie decyzji, postanowień w sprawach meldunkowych wykonywanie orzeczeń sądów administracyjnych w tych sprawach.
Udostępnianie danych z rejestru mieszkańców oraz rejestru zamieszkania cudzoziemców i wydawanie decyzji administracyjnych o odmowie ich udostępnienia.
Aktualizacja rejestrów: PESEL, mieszkańców i zamieszkiwania cudzoziemców oraz weryfikacja i realizacja zleceń innych organów gmin zgodnie z właściwością.
Realizacja zadań związanych z wydaniem dowodów osobistych, ich wymianą i unieważnieniem oraz prowadzeniem odpowiedniej dokumentacji w tym zakresie.
Prowadzenie postępowań administracyjnych i wydawanie decyzji administracyjnych stwierdzających nieważność dowodu osobistego i wydawania decyzji administracyjnych o odmowie wydawania dowodów osobistych z rygorem natychmiastowej wykonalności.
Udostępnianie danych z dokumentacji związanej z dowodami osobistymi znajdującymi się w posiadaniu organu i wydawanie decyzji o odmowie ich udostępnienia.
Prowadzenie archiwum zbiorów dokumentów związanych z wydawaniem dowodów osobistych w formie kopert dowodowo-osobowych.
Sporządzanie rocznych sprawozdań z pobytów czasowych dla urzędu statystycznego.
Sporządzanie wykazów osób podlegających kwalifikacji wojskowej.
Sporządzanie wykazów uczniów podlegających obowiązkowi szkolnemu dla szkół podstawowych i gimnazjów.
Prowadzenie rejestru wyborców polegające na aktualizowaniu uprawnień wyborczych na podstawie: zawiadomienia Sądów Okręgowych i Sądów Rejonowych o pozbawieniu wyborców prawa wybierania, o ubezwłasnowolnieniu wyborców oraz zawiadomień z gmin o wpisaniu mieszkańca do innego stałego rejestru oraz ruchu meldunkowego i ewidencjonowanie tych zdarzeń na platformie wyborczej Krajowego Biura Wyborczego.
Wydawanie decyzji o wpisaniu lub odmowie wpisania do rejestru wyborców oraz rejestracja tych zdarzeń w gminnym rejestrze wyborczym i na platformie Krajowego Biura Wyborczego.
Sporządzanie kwartalnych meldunków o stanie rejestru w mieście Ciechanowie dla Krajowego Biura Wyborczego
Realizacja zadań wynikających z ustawy Kodeks Wyborczy związany z wyborami do Sejmu i Senatu, Prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej, Parlamentu Europejskiego, do organów stanowiących jednostek samorządu terytorialnego oraz Prezydenta Miasta Ciechanów.
Realizacja zadań wynikających z ustaw o referendum ogólnokrajowym i lokalnym.
Sporządzanie spisów wyborców, pełnomocnictw do głosowania i wydawanie wyborcom zaświadczeń o prawie do głosowania.
Prowadzenie spraw wynikających z przepisów prawo o zgromadzeniach.
Aktualizacja i uzupełnianie danych osób w zestawieniach budynków, mieszkań i osób dla potrzeb spisu powszechnego.