BIP

Wydział Spraw Obywatelskich - Karty informacyjne

KLAUZULA INFORMACYJNA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH

Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych na podstawie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (przetwarzanie w związku z ustawą z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych)

Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych na podstawie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (przetwarzanie w związku z ustawą z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności)

 Karty informacyjne znajdują się w panelu po lewej i na końcu strony

Zakres działania

  • Realizacja zadań związanych z prowadzeniem ewidencji ludności w formie elektronicznej: w Powszechnym Elektronicznym Systemie Ewidencji Ludności zwanym ,, rejestrem PESEL” w gminnym rejestrze mieszkańców oraz rejestrze zamieszkania cudzoziemców ( również w formie kartotecznej) gdzie dane uzupełniane są  na podstawie zgłoszeń obywateli polskich o zameldowania na pobyt stały  i czasowy oraz wymeldowaniu z tych pobytów, oraz zgłoszeń wyjazdu poza granice Rzeczpospolitej Polskiej  oraz powrotu z wyjazdu poza granice RP.
  • Prowadzenie spraw związanych z obowiązkiem meldunkowym cudzoziemców oraz cudzoziemców będących obywatelami państwa członkowskiego Unii Europejskiego.
  • Występowanie z urzędu o nadawanie numerów ewidencyjnych PESEL obywatelom polskim zamieszkałym poza granicami RP w związku z ubieganiem się o polski dokument tożsamości.
  • Wydawanie zaświadczeń z rejestru mieszkańców.
  • Prowadzenie postępowań administracyjnych ( w tym rozpraw administracyjnych) i wydawanie decyzji, postanowień w sprawach meldunkowych wykonywanie orzeczeń sądów administracyjnych w tych sprawach.
  • Udostępnianie danych z rejestru mieszkańców oraz rejestru zamieszkania cudzoziemców i wydawanie decyzji administracyjnych o odmowie ich udostępnienia.
  • Aktualizacja rejestrów: PESEL, mieszkańców i zamieszkiwania cudzoziemców oraz weryfikacja i realizacja zleceń innych organów gmin zgodnie z właściwością.
  • Realizacja zadań związanych z wydaniem dowodów osobistych, ich wymianą i unieważnieniem oraz prowadzeniem odpowiedniej dokumentacji w tym zakresie.
  • Prowadzenie postępowań administracyjnych i wydawanie decyzji administracyjnych stwierdzających nieważność dowodu osobistego i wydawania decyzji administracyjnych o odmowie wydawania dowodów osobistych z rygorem natychmiastowej wykonalności.
  • Udostępnianie danych z dokumentacji związanej z dowodami osobistymi  znajdującymi się w posiadaniu organu i wydawanie decyzji o odmowie ich udostępnienia.
  • Prowadzenie archiwum zbiorów dokumentów związanych z wydawaniem dowodów osobistych w formie kopert dowodowo-osobowych.
  • Sporządzanie rocznych sprawozdań z pobytów czasowych dla urzędu statystycznego.
  • Sporządzanie wykazów osób podlegających kwalifikacji  wojskowej.
  • Sporządzanie wykazów uczniów podlegających obowiązkowi szkolnemu dla szkół podstawowych i gimnazjów.
  • Prowadzenie rejestru wyborców polegające na aktualizowaniu uprawnień wyborczych na podstawie: zawiadomienia  Sądów Okręgowych i Sądów Rejonowych o pozbawieniu wyborców prawa wybierania, o ubezwłasnowolnieniu wyborców oraz zawiadomień z gmin o wpisaniu mieszkańca do innego stałego rejestru oraz ruchu meldunkowego i  ewidencjonowanie tych zdarzeń na platformie wyborczej Krajowego Biura Wyborczego.
  • Wydawanie decyzji o wpisaniu lub odmowie wpisania do rejestru wyborców oraz rejestracja tych zdarzeń w gminnym rejestrze wyborczym i na platformie Krajowego Biura Wyborczego.
  • Sporządzanie kwartalnych meldunków o stanie rejestru w mieście Ciechanowie dla Krajowego Biura Wyborczego
  • Realizacja zadań wynikających z ustawy Kodeks Wyborczy związany z wyborami do Sejmu i Senatu, Prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej, Parlamentu Europejskiego, do organów stanowiących jednostek samorządu terytorialnego oraz Prezydenta Miasta Ciechanów.
  • Realizacja zadań wynikających z ustaw o referendum ogólnokrajowym i lokalnym.
  • Sporządzanie spisów wyborców, pełnomocnictw do głosowania i wydawanie wyborcom zaświadczeń o prawie do głosowania.
  • Prowadzenie spraw wynikających z przepisów prawo o zgromadzeniach.
  • Aktualizacja i uzupełnianie danych osób w zestawieniach budynków, mieszkań i osób dla potrzeb spisu powszechnego.
Drukuj Liczba odwiedzin: 2690