BIP

Wydział Mieszkaniowy - Karty informacyjne

 Karty informacyjne znajdują się w panelu po lewej i na końcu strony

Zakres działania

  • Realizacja zadań w zakresie gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy, a w szczególności prowadzenie spraw dotyczących:
    • zawierania i rozwiązywania umów najmu lokali mieszkalnych,
    • zamiany mieszkań lub podnajmu,
    • samowolnego zajęcia lokali mieszkalnych,
    • wykwaterowań i przekwaterowań z budynków przeznaczonych do rozbiórki i lokali niemieszkalnych,
    • realizacji sądowych wyroków eksmisyjnych,
    • przejmowania zakładowych budynków mieszkalnych i innych, które wejdą do zasobów mieszkaniowych gminy,
    • usamodzielnienia lokali mieszkalnych oraz adaptacji na cele mieszkalne innych pomieszczeń, np. strychowych, we współpracy i uzgodnieniu z merytorycznymi wydziałami Urzędu Miasta,
    • czynności przekraczających zakres zwykłego zarządu, podejmowanych przez współwłaściciela, na majątku nieruchomości wspólnot mieszkaniowych, stanowiących współwłasność gminy,
    • wymiaru czynszu oraz kaucji mieszkaniowych,
    • umarzania odsetek od spłaconych zaległych podstawowych należności, z tytułu opłat czynszowych i opłat za świadczenia związane z eksploatacją zajmowanych lokali mieszkalnych,
    • skarg i wniosków mieszkańców na czynności zarządcy zasobów, w zakresie eksploatacji i utrzymania stanu technicznego budynków mieszkalnych, wynikające z wykonywania zawartej umowy o administrowanie i zarządzanie komunalnymi zasobami mieszkaniowymi,
    • formułowania wniosków w sprawach spornych, związanych z lokalami zasiedlonymi na podstawie decyzji administracyjnych lub nakazu.
  • Współpraca z zarządcą mienia komunalnego w zakresie:
    • eksploatacji i utrzymania stanu technicznego budynków mieszkalnych,
    • wymiaru czynszu wraz z analizą kosztów,
    • prowadzenia spraw wspólnot mieszkaniowych na nieruchomościach, w których Gmina jest współwłaścicielem,
    • merytorycznego kwalifikowania kosztów zarządzania i administrowania zasobami mieszkaniowymi, komunalnymi i zleconymi do zarządzania na podstawie decyzji oraz postanowień organów i urzędów.
  • Współudział przy podejmowaniu prac inwestycyjnych związanych z komunalnym budownictwem mieszkaniowym.
  • Inicjowanie zadań z zakresu remontów i inwestycji mieszkaniowych.
  • Współpraca ze Społeczną Komisją Mieszkaniową w zakresie oceny warunków mieszkaniowych osób ubiegających się o mieszkania komunalne oraz obsługa techniczna Komisji.
  • Prowadzenie spraw związanych z wydawaniem decyzji w zakresie dodatków mieszkaniowych.
  • Podejmowanie działań celem zabezpieczenia kwater dla ludności poszkodowanej w przypadku zdarzeń losowych, sytuacji kryzysowych i ewakuacji doraźnej.
  • Prowadzenie rejestrów:
    • wniosków o wynajem lokali mieszkalnych i socjalnych,
    • wniosków o zamianę lokalu,
    • wydanych pełnomocnictw, upoważniających TBS Sp. z o. o. w Ciechanowie do zawarcia umów najmu komunalnych lokali mieszkalnych i socjalnych,
    • wyroków sądowych o eksmisjach,
    • wydawanych decyzji w sprawach o przyznanie dodatku mieszkaniowego,
    • wydanych decyzji o przyznanie dodatku energetycznego.
  • Prowadzenie ewidencji majątku trwałego Gminy Miejskiej (zasobów mieszkaniowych komunalnych i socjalnych) w ujęciu ilościowym.

Drukuj Liczba odwiedzin: 1603