BIP

Wydział Planowania Przestrzennego - Karty informacyjne

 Karty informacyjne znajdują się w panelu po lewej i na końcu strony

W skład wydziału wchodzą:

  • Referat Planowania Przestrzennego,
  • Referat ds. Architektury i Estetyki Miasta.

Zakres działania

Do wydziału wraz z referatami należą sprawy z zakresu planowania i zagospodarowania przestrzennego Miasta, rewitalizacji i estetyzacji Miasta, opracowywania projektów planów rozwoju sieci infrastruktury technicznej, koordynacji planowania oraz realizacji inwestycji i remontów prowadzonych przez komórki organizacyjne, miejskie jednostki organizacyjne i spółki, współpracy z podmiotami zewnętrznymi w zakresie realizacji inwestycji powiązanych z miejskimi bądź mających znaczenie dla rozwoju Miasta, systemu informacji przestrzennej, inwestycji sieciowych, sprawy administracji budowlanej w szczególności wynikające z następujących aktów prawnych:

  • ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym;
  • ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska - w zakresie opracowań ekofizjograficznych;
  • ustawy z dnia 5 lipca 2018 r.; o ułatwieniach w przygotowaniu i realizacji inwestycji mieszkaniowych oraz inwestycji towarzyszących;
  • ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami;
  • ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne;
  • ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami;
  • aktów prawa miejscowego.

Referat Planowania Przestrzennego zajmuje się:

  • Udostępnianiem zainteresowanym miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta.
  • Wydawaniem wypisów i wyrysów z miejscowych planów oraz studium.
  • Prowadzeniem spraw związanych ze zmianą wartości nieruchomości w wyniku uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
  • Prowadzeniem postępowań w sprawie wydania:
    1) decyzji o warunkach zabudowy,
    2) decyzji o przeniesieniu decyzji o warunkach zabudowy,
    3) opinii o zgodności proponowanych podziałów nieruchomości z miejscowymi planami zagospodarowania przestrzennego oraz przepisami odrębnymi,
    4) zaświadczeń o przeznaczeniu nieruchomości w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego.
  • Prowadzeniem rejestrów wydanych decyzji o warunkach zabudowy.
  • Kompletowaniem i sprawdzaniem zgodności wydanych decyzji o pozwoleniu na budowę z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego lub wydanymi decyzjami o warunkach zabudowy i ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego.
  • Przygotowaniem ocen zmian w zagospodarowaniu przestrzennym miasta.
  • Obsługą Miejskiej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej.
  • Udziałem w pracach Zespołu Uzgadniania Dokumentacji działającym przy Staroście Ciechanowskim.
  • W wydawanych warunkach zabudowy uwzględnianiem możliwości dojazdu pojazdami specjalistycznymi celem prowadzenia akcji ratowniczej.
  • Prowadzeniem spraw związanych ze sporządzeniem, we własnym zakresie lub przez jednostki zewnętrzne, nowych oraz zmiany obowiązujących:
    1) opracowań ekofizjograficznych dla potrzeb studium i miejscowych planów,
    2) studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta,
    3) miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego wraz z prognozą skutków ekonomicznych i prognozą oddziaływania na środowisko.
  • Przygotowywaniem analiz aktualności studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta oraz miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.
  • Przygotowaniem oceny zmian w zagospodarowaniu przestrzennym miasta.
  • Prowadzeniem rejestru miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz kompletowanie egzemplarzy archiwalnych.
  • Prowadzeniem rejestrów oraz analiz złożonych wniosków o przystąpienie do sporządzania nowych lub zmiany miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta.
  • Przygotowywaniem opinii miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego i studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin ościennych.
  • Przygotowywaniem opinii planu zagospodarowania przestrzennego województwa.
  • Realizacją zadań wynikających z obowiązku prowadzenia Gminnej Ewidencji Zabytków,
  • Prowadzeniem prac związanych z planowaniem, przygotowaniem, realizacją i rozliczeniem powierzonych zadań inwestycyjnych miasta.
  • Zarządzaniem dzialkami Gminy Miejskiej Ciechanów, z wyjątkiem dróg publicznych i wewnętrznych, stanowiących pas drogowy w liniach rozgraniczających działki. Zarządzanie winno obejmować: ubezpieczenie, remonty chodników i dróg dojazdowych na działce, utrzymanie czystości i porządku, utrzymanie zieleni na działce.

Do zadań Referatu ds. Architektury i Estetyki Miasta należą:

  • Przygotowywanie projektów uchwał, sprawozdań, materiałów i analiz pod obrady Rady Miasta oraz dla potrzeb Prezydenta, Zastępców Prezydenta, Sekretarza, Skarbnika.
  • Realizacja zadań wynikających z uchwał podjętych przez Radę Miasta oraz zarządzeń i decyzji Prezydenta Miasta.
  • Realizacja zadań w zakresie obronności kraju oraz obrony cywilnej na terenie miasta należących do kompetencji Prezydenta, przy uwzględnieniu przepisów ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.
  • Wspołdzialanie z organizacjami społecznymi, zawodowymi i gospodarczymi w tematach dotyczących zagospodarowania przestrzennego, architektury i estetyki miasta.
  • Podejmowanie i prowadzenie działań zmierzających do poprawy estetyki miasta.
  • Opiniowanie projektów budowlanych pod względem estetyki i zgodności z zagospodarowaniem przestrzennym otoczenia oraz pod względem zgodności z obowiązującą decyzją o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu.
  • Nadzór i wspołpraca przy opracowywaniu: miejscowego planu rewitalizacji, uchwał w sprawie zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń, ich gabarytów, standardów jakościowych oraz rodzajów materiałów budowlanych z jakich mają być wykonane, okresowej analizy zmian w zagospodarowaniu przestrzennym miasta.
  • Prowadzenie postępowania administracyjnego i wydawanie decyji w zakresie umieszczenia tablicy reklamowej lub urządzenia reklamowego.
  • Prowadzenie działalności popularyzacyjnej w zakresie: wspołczesnych trendów w architekturze i budownictwie, podnoszenia estetyki miasta i zagospodarowania przestrzennego, ustaleń zawartych w miejscowym planie rewitalizacji.
  • Sprawowanie funkcji doradczej w pracach Miejskiej Komisji Urbanistyczno - Architektonicznej.
  • Prowadzenie postepowań w sprawie wydania decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego.
  • Prowadzenie rejestru wydanych decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego.
  • Opiniowanie projektów budowlanych zgodnie z wymogami ładu przestrzennego, w tym urbanistyki i architektury.
Drukuj Liczba odwiedzin: 2915