BIP

USC.K17 - wydanie zaświadczeń o stanie cywilnym

Urząd Miasta Ciechanów KARTA INFORMACYJNA

USC.K17

Numer

Wydanie zaświadczeń o stanie cywilnym

4

Edycja

2016-02-10

Data edycji

I. Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2014 r. poz. 1741 z późniejszymi zmianami).
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity: Dz.U. z 2016 r. poz.23).
  • Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 29 stycznia 2015 roku w sprawie wzorów dokumentów wydawanych z zakresu rejestracji stanu cywilnego (Dz. U. z 2015 r., poz. 194).
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r.o opłacie skarbowej (tekst jednolity: Dz.U. z 2014 r.  poz.1628 z późniejszymi zmianami).

II. Gdzie mogę załatwić sprawę, kiedy i kto mi w tym pomoże?

Urząd Stanu Cywilnego, Plac Jana Pawła II 6, pokój 7, 8
Czynne od poniedziałku do piątku w godz. 8.00 do 16.00
tel. (23) 674 92 10, 674 92 34, 674 92 46

III. Jakie informacje i dokumenty muszę dostarczyć?

  1. "Wniosek o wydanie zaświadczeniea ostanie cywilnym" – USC.K17-F1 
  2. Do wglądu:
    • dokument stwierdzający tożsamość.
  3. Oświadczenie o nieistnieniu okoliczności mających wpływ na stan cywilny nieodzwierciedlonych w rejestrze stanu cywilnego, składane pod rygorem odpowiedzialności za złożenie fałszywego zeznania.

IV. Ile muszę za to zapłacić?

Opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia o stanie cywilnym – 38 zł.

V. Ile potrwa załatwienie mojej sprawy?

  1. Jeżeli wniosek o wydanie zaświadczenia o stanie cywilnym złożony został do kierownika USC, który przechowuje księgę stanu cywilnego (USC w Ciechanowie) wydanie zaświadczenia następuje do 7 dni roboczych od dnia złożenia wniosku.
  2. Jeżeli wniosek o wydanie zaświadczenia o stanie cywilnym złożony został do kierownika USC, który nie przechowuje księgi stanu cywilnego, wydanie zaświadczenia następuje do 10 dni roboczych od dnia złożenia wniosku.

VI. Co jeszcze muszę wiedzieć?

1. Wnioski w sprawie wydania zaświadczenia o stanie cywilnym składane są do wybranego kierownika urzędu stanu cywilnego:

  • w siedzibie USC,
  • za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej na platformie ePUAP

2. Zaświadczenie o stanie cywilnym wydawane jest wyłącznie osobie, której dotyczy.
Może zostać wydane, na wniosek, w formie dokumentu elektronicznego opatrzonego bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu.
(UWAGA! Posiadanie jedynie profilu zaufanego na platformie ePUAP nie jest wystarczające do otwarcia przesłanego dokumentu).
Żądane zaświadczenie może zostać przesłane elektronicznie za pomocą platformy ePUAP, jednak warunkiem odbioru takiego dokumentu jest posiadanie oprogramowania odczytującego dokumenty opatrzone bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu.
3. Zaświadczenie jest ważne przez 6 miesięcy od daty jego sporządzenia.

VII. Co muszę zrobić, aby załatwić sprawę?

Złożyć wniosek.

Kategoria: Powiązane pliki [ 1 ]
format Nazwa pliku Publikacja Rozmiar
pdf Wzór wniosku o wydanie zaświadczenia o stanie cywilnym w postaci papierowej, stanowiący załącznik nr 31 do rozporządzenia w sprawie wzorów dokumentów wydawanych z zakresu rejestracji stanu cywilnego
zobacz: rejestr zmian pliku, ilość pobrań: 257
2016-11-04 12:17
Tomasz Mielnicki
190.46KB

Redakcja strony: USC.K17 - wydanie zaświadczeń o stanie cywilnymRejestr zmian

Drukuj Liczba odwiedzin: 846