BIP

WPO.K12 - podatek od nieruchomości od osób fizycznych - ulgi, umorzenia, odroczenia, raty

Urząd Miasta Ciechanów KARTA INFORMACYJNA

WPO.K12

Numer

Podatek od nieruchomości od osób fizycznych Wnioski w sprawie ulg /umorzeń, odroczeń, rat/

10

Edycja

2017-08-31

Data edycji

I. Podstawa prawna:

Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 roku – Ordynacja podatkowa (t. j. - Dz. U. z  2017 r. poz. 201 ze zm.).

II. Gdzie mogę załatwić sprawę, kiedy i kto mi w tym pomoże?

Wydział Podatków i Opłat, pokój nr 11
Urząd Miasta Ciechanów, Plac Jana Pawła II 6, 06-400 Ciechanów
Przyjęcia interesantów od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-16.00
tel. (23) 672 32 41 do 44 wew. 225, 226, 228 lub (23) 674 92 25, 674 92 26, 674 92 28
e-mail:

III. Jakie informacje i dokumenty muszę dostarczyć?

  • Wniosek o odroczenie terminu płatności podatku; zapłaty zaległości podatkowej wraz z odsetkami w załączeniu
  • Wniosek o umorzenie zaległości podatkowej /odsetek – w załączeniu
  • Wniosek o rozłożenie na raty zapłaty podatku; zapłaty zaległości podatkowej wraz z odsetkami – w załączeniu

Wniosek zależy od ulgi, z jakiej chce podatnik skorzystać.

Załączniki:

  • Protokół o stanie majątkowym zobowiązanego 
  • Zaświadczenia o udzielonej pomocy de minimis , gdy wnioskujący prowadzi działalność gospodarczą i jest  przedsiębiorcą w rozumieniu Ustawy z dnia 2 lipca 2004  roku o swobodzie działalności gospodarczej ( t. j. Dz. U. z 2016 roku poz. 1829 ze zm)
  • Zaświadczenie o dochodach obojga małżonków i osób pozostających we wspólnym gospodarstwie domowym lub odcinki emerytur lub rent – kserokopie.
  • Zaświadczenie o zarejestrowaniu wnioskodawcy jako bezrobotnego (lub kserokopia dowodu pobieranego zasiłku).
  • Inne : uzasadniające wniosek lub na żądanie organu podatkowego w trakcie prowadzenia postępowania podatkowego.

IV. Ile muszę za to zapłacić?

Nie pobiera się opłat.

V. Ile potrwa załatwienie mojej sprawy?

W terminie 1 miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowane nie później niż w ciągu 2 miesięcy.

VI. Co jeszcze muszę wiedzieć?

  • W przypadku nie załatwienia sprawy we właściwym terminie organ podatkowy zawiadamia o tym stronę podając przyczyny niedotrzymania terminu i wyznacza nowy termin załatwienia sprawy (Ustawa – Ordynacja podatkowa).
  • W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia i złożenia w Wydziale Podatków i Opłat.

VII. Co muszę zrobić, aby załatwić sprawę?

  • Złożyć wniosek wraz z załącznikami.
  • Po rozpatrzeniu wniosku decyzja zostanie przesłana na adres podatnika za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.
Kategoria: Powiązane pliki [ 4 ]
format Nazwa pliku Publikacja Rozmiar
pdf Zestawienie liczbowe personelu medycznego
zobacz: rejestr zmian pliku, ilość pobrań: 288
2017-09-21 11:28
Natalia Milewska
531.56KB
pdf WPO.K12-F3 - wniosek o rozłożenie na raty
zobacz: rejestr zmian pliku, ilość pobrań: 345
2017-09-21 11:29
Natalia Milewska
448.31KB
pdf WPO.K12-F2 - wniosek o umorzenie zaległości podatkowej
zobacz: rejestr zmian pliku, ilość pobrań: 340
2017-09-21 11:29
Natalia Milewska
435.53KB
pdf WPO.K12-F1 - wniosek o odroczenie
zobacz: rejestr zmian pliku, ilość pobrań: 366
2017-09-21 11:29
Natalia Milewska
447.6KB

Redakcja strony: WPO.K12 - podatek od nieruchomości od osób fizycznych - ulgi, umorzenia, odroczenia, ratyRejestr zmian

Drukuj Liczba odwiedzin: 730