BIP

Wydział Planowania Przestrzennego i Gospodarki Nieruchomościami

Dane kontaktowe

adres: ul. Wodna 1

Zakres działania

W skład wydziału wchodzą:
Referat Planowania Przestrzennego,
Referat Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami.

Do wydziału wraz z referatami należą sprawy z zakresu planowania i zagospodarowania przestrzennego Miasta, rewitalizacji i estetyzacji Miasta, opracowywania projektów planów rozwoju sieci infrastruktury technicznej, koordynacji planowania oraz realizacji inwestycji i remontów prowadzonych przez komórki organizacyjne, miejskie jednostki organizacyjne i spółki, współpracy z podmiotami zewnętrznymi w zakresie realizacji inwestycji powiązanych z miejskimi bądź mających znaczenie dla rozwoju Miasta, systemu informacji przestrzennej, inwestycji sieciowych, sprawy administracji budowlanej, geodezja, kataster nieruchomości, uzgadnianie i ewidencja sieci uzbrojenia terenu, podziały i rozgraniczenia nieruchomości, powszechna taksacja nieruchomości, komunalizacja mienia Skarbu Państwa oraz gospodarowanie nieruchomościami Skarbu Państwa  w szczególności wynikające z następujących aktów prawnych:

  • ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (tekst jednolity: Dz. U. z 2016 r., poz. 778);
  • ustawy z dnia 6 grudnia 2006 roku o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (tekst jednolity: Dz. U. z 2014 r., poz. 1649);
  • ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 roku Prawo ochrony środowiska (tekst jednolity: Dz. U. z 2013 r., poz. 1232 ze zmianami) - w zakresie opracowań ekofizjograficznych;
  • ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2013 r., poz. 687 ze zmianami) – w zakresie opiniowania inwestycji drogowych;
  • ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane (tekst jednolity: Dz. U. z 2013 r., poz. 1409 ze zmianami) - w zakresie wydawania decyzji administracyjnych i zaświadczeń leżących w kompetencji samorządu terytorialnego;
  • ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (tekst jednolity: Dz. U. z 2014 r., poz. 1446);
  • ustawy z dnia 19 grudnia 2008 roku o partnerstwie publiczno – prywatnym (Dz. U. z 2009r., Nr 19 poz. 100 ze zmianami)
  • ustawy z dnia 29 czerwca 1995 roku o statystyce publicznej (tekst jednolity: Dz. U. z 2012r., poz. 591 ze zmianami).
  • ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (tekst jednolity: Dz. U. z 2010 r., Nr 193, poz. 1287 ze zmianami);
  • ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (tekst jednolity: Dz. U. z 2015 r., poz. 1774 ze zmianami),
  • aktów prawa miejscowego.

Referat Planowania Przestrzennego zajmuje się:

  • Udostępnianiem zainteresowanym miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta.
  • Wydawaniem wypisów i wyrysów z miejscowych planów oraz studium.
  • Prowadzeniem spraw związanych ze zmianą wartości nieruchomości w wyniku uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
  • Prowadzeniem postępowań w sprawie wydania:
    • decyzji o warunkach zabudowy oraz decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego,
    • decyzji o przeniesieniu decyzji o warunkach zabudowy,
    • postanowień o zgodności proponowanych podziałów nieruchomości z miejscowymi planami zagospodarowania przestrzennego oraz przepisami odrębnymi,
    • zaświadczeń o przeznaczeniu nieruchomości w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego.
  • Prowadzeniem rejestrów wydanych decyzji o warunkach zabudowy i decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego.
  • Kompletowaniem wydanych decyzji o pozwoleniu na budowę,
  • Przygotowaniem ocen zmian w zagospodarowaniu przestrzennym miasta,
  • Obsługą Miejskiej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej.
  • Udziałem w pracach Zespołu Uzgadniania Dokumentacji działającym przy Staroście Ciechanowskim.
  • W wydawanych warunkach zabudowy uwzględnianiem możliwości dojazdu pojazdami specjalistycznymi celem prowadzenia akcji ratowniczej.
  • Prowadzeniem spraw związanych ze sporządzeniem, we własnym zakresie lub przez jednostki zewnętrzne, nowych oraz zmiany obowiązujących:
    • opracowań ekofizjograficznych dla potrzeb studium i miejscowych planów,
    • studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta,
    • miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego wraz z prognozą skutków finansowych i prognozą oddziaływania na środowisko.
  • Przygotowywaniem analiz aktualności studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta oraz miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.
  • Przygotowaniem oceny zmian w zagospodarowaniu przestrzennym miasta.
  • Prowadzeniem rejestru miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz kompletowanie egzemplarzy archiwalnych.
  • Prowadzeniem rejestrów oraz analiz złożonych wniosków o przystąpienie do sporządzania nowych lub zmiany miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta.
  • Przygotowywaniem opinii miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego i studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin ościennych.
  • Przygotowywaniem opinii planu zagospodarowania przestrzennego województwa.
  • Realizacją zadań wynikających z obowiązku prowadzenia Gminnej Ewidencji Zabytków,
  • Prowadzeniem prac związanych z planowaniem, przygotowaniem, realizacją i rozliczeniem powierzonych zadań inwestycyjnych miasta.

Do Referatu Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami należy:

  • Nabywanie nieruchomości do zasobu gminnego.
  • Zamiana gruntów gminnych z osobami fizycznymi i prawnymi
  • Komunalizacja mienia Skarbu Państwa
  • Ewidencjonowanie nieruchomości wchodzących w skład zasobu gminnego.
  • Ewidencjonowanie nieruchomości oddanych w użytkowanie wieczyste.
  • Ustalanie i aktualizacja opłat rocznych za użytkowanie wieczyste gruntów oraz prowadzenie dokumentacji finansowo – księgowej z tym związanej
  • Sprzedaż nieruchomości komunalnych zabudowanych i niezabudowanych.
    • sprzedaż w drodze przetargu,
    • sprzedaż bezprzetargowa,
    • prowadzenie programu rejestru sprzedaży.
  • Sprzedaż komunalnych lokali mieszkalnych i użytkowych.
    • zwrot bonifikaty udzielonej przy sprzedaży.
    • prowadzenie programu rejestru sprzedaży.
  • Nadzór nad prawidłową gospodarką komunalnymi lokalami użytkowymi.
  • Sprzedaż własności gruntu na rzecz użytkownika wieczystego.
  • Przekształcanie użytkowania wieczystego na własność.- zwrot bonifikaty udzielonej przy sprzedaży.
  • Czasowe udostępnianie nieruchomości komunalnych w formie dzierżawy, najmu, użyczenia, trwałego zarządu lub zezwolenia i prowadzenie dokumentacji w tym zakresie.
  • Aktualizacja czynszów i opłat za udostępniane czasowe nieruchomości.
  • Uwłaszczanie spółdzielni i innych osób prawnych.
  • Prowadzenie spraw związanych z odszkodowaniami za grunty przejęte na rzecz gminy w trybie szczególnym (grunty wydzielone pod nowe ulice lub poszerzenie ulic istniejących) - wypłata odszkodowań za grunty pod drogi przejęte na podstawie decyzji Starosty (specustawa).
  • Zatwierdzanie podziałów nieruchomości.
  • Prowadzenie spraw nazewnictwa ulic i placów.
  • Nadawanie numerów porządkowych nieruchomości.
  • Ustalanie opłat adiacenckich z tytułu wzrostu wartości nieruchomości spowodowanego podziałem nieruchomości na działki budowlane lub wybudowaniem urządzeń infrastruktury technicznej.
  • Prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem uprawnień właścicielskich miasta
    • ustanawianie służebności gruntowych na nieruchomościach stanowiących własność gminy,
    • zgoda na umieszczanie infrastruktury technicznej na nieruchomościach gminy,
    • zgoda na zabudowę przy granicy działek gminnych,
    • uczestnictwo gminy w pracach geodezyjnych jako właściciela nieruchomości.
  • Prowadzenie postępowania związanego z rozgraniczaniem nieruchomości.
  • Wnioski do Sądu Rejonowego w Ciechanowie odnośnie aktualizacji wpisów w księgach wieczystych.
  • Prowadzenie spraw związanych ze zwrotem nieruchomości przejętych na Skarb Państwa.
  • Przygotowywanie projektów uchwał.
  • Wnioskowanie do Starosty o wprowadzenie zmian w ewidencji gruntów miasta Ciechanów.
  • Do zadań Referatu Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami należy również prowadzenie ewidencji majątku trwałego Gminy Miejskiej (gruntów i nieruchomości) w ujęciu ilościowym i wartościowym.

Redakcja strony: Wydział Planowania Przestrzennego i Gospodarki NieruchomościamiRejestr zmian

Drukuj Liczba odwiedzin: 4197